Memurlara grevli toplu sözleşme hakkı verilmeli

Demokratik Sol Parti (DSP) Merkez İlçe Başkanı Hacı Odabaş, memurlara grevli toplu sözleşme hakkının verilmesi gerektiğini belirterek, DSP olarak bunun için mücadele edeceklerini söyledi.
Anayasa değişikliği ile memurların iş güvencesini zayıflatan bir maddenin kabul edildiğini savunan Odabaş, "Bu maddeye göre memurlar hak ihlalleri ile ilgili olarak Danıştay'a ya da başka bir hukuk kurumuna başvurduğunda artık 'yerindelik' denetimi yapılmayacak, 'uygunluk' denetimi yapılacak. Bu önemli bir hak kaybıdır" dedi.
Memurların mevcut statülerinin değişeceğine dikkat çeken Odabaş, Türkiye'ye dayatılan neo-liberal politikalar nedeniyle memurlara 'çalışan' denildiğini kaydetti.
Sendikaların toplumun temel direği olduğunu dile getiren Odabaş, Amerika'daki demokrasi kültürünün temelinde sendikacılık olduğunu ifade etti.
8 Nisan 2010'da parlamentoda kabul edilen kanun kapsamında memurların siyasallaşma haklarının engellendiğini anlatan Odabaş, açıklamasında şunları kaydetti:
"İktidar ve ana muhalefet iş birliği yaparak memurların içinden siyasetçi çıkmasını engellemek için Anayasa'nın 135. maddesine aykırı olarak bunu yaptı. 1995'te sendika ve meslek örgütü temsilcilerine siyaset yapabilme hakkı verildi. 1997'de çıkarılan uyum yasasında, 'Sendikacılar artık siyaset yapabilir, aday olabilir, istifa etmelerine engel yok' denildi. Şimdi bu hak memurların elinden alındı."
Odabaş, örgütlü toplumun düşüncesine ve temsiline
saygı duyulması gerektiğini, aksi takdirde Türkiye'de demokratikleşme ve normalleşme sürecinin hayata geçirilemeyeceğini belirtti.
Türkiye'nin asıl güvencesinin devlet memurları olduğunu söyleyen Odabaş, "Siyasiler gelir geçer, eskir. Ama eskimeyen tek şey memurdur. Memur devlet işi yapmakla görevli kişidir" şeklinde konuştu.

Bu ilan isbasvurusu.org sitesinden yayınlanmıştır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınızı ve Düşüncelerinizi bizimle paylaşın.