Kadrolu personelleri, sözleşmelilerden ayıran bir çok özellik bulunmaktadır.
Bu farklardan biride sözleşmeli sağlık personellerinin görevde yükselememesidir. Sözleşmeli sağlık perosnellerinin görevde yükselebilmesi için görevde yükselme sınavlarına katılması gerekmektedir.
Sözleşmeli olunduğundan bir çok haktan maruz bırakılan sözleşmeli sağlık personelleri; bu haktan da maruz bırakılmaktadırlar.
Görevde yükselme sınavlarındaki amacı; kariyer ve liyakat ilkeleri çerçevesinde personellerin, eşit bir şekilde değerlendirilerek başarılı olanların üst mercilere hak ettiği yere yükselmesidir.
Sözleşmeli sağlık personellerinin kamu görevinde kendilerine yükselme
imkânı tanınması, görevlerini daha iyi yapmaları yönünde teşvik edilmeleri gerekmektedir. Bunun da yolu tüm personeli sözleşmeli kadrolu ayrımı yapmaksızın sınava alınmasından geçmektedir.
Ayrıca sözleşmeli personelin görevde yükselme sınavlarına alınmaması Anayasa'nın "Kanun önünde eşitlik" ilkelerine aykırı aykırıdır.Sözleşmeli personelin görevde yükselme sınavlarına katılabilmeleri için mevzuatlarda gerekli yasal değişikliğin yapılması gerekmektedir.
Sağlık sendikaları 4/b lilerin yeniden tercih yapması gibi gereksiz işlerle uğraşacağına, sağlık personellerinin yararına işlerle uğraşsa bu sorunlar şimdiden çözüme kavuşurdu..
Bu ilan isbasvurusu.org sitesinden yayınlanmıştır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
Yorumlarınızı ve Düşüncelerinizi bizimle paylaşın.