Sözleşmeli memuru ikramiyesi ödenmiyor

Büro Memurları Sendikası (Büro Memur-Sen), Türkiye İş Kurumu'nda çalışan sözleşmeli personelin hakkı olmasına rağmen ikramiye alamamasını eleştirdi.
Kamuda çalışanlarının hakkını arayan Memur-Sen Konfederasyonu'na bağlı Büro Memur-Sen, Türkiye İş Kurumu'nda çalışan sözleşmeli personelin ikramiye alamamasının ardından harekete geçti. Kurumda çalışan sözleşmeli personelin ikramiye ödemelerinden faydalanması için gerekli inceleme ve çalışmaları başlatan Büro Memur-Sen, Türkiye İş Kurumu'na yazı yazarak ikramiyelerin ödenmesini istedi.
Türkiye İş Kurumu'nda 700'ün üzerinde sözleşmeli personelin çalıştığını belirten Büro Memur-Sen Genel Başkanı Yusuf Yazgan, ikramiye ödenmeyen sözleşmeli personelin mağdur edildiğini söyledi. Ekonomik koşullar ve zor çalışma şartları altında sözleşmeli personelin belinin büküldüğünü kaydeden Yazgan, "Türkiye İş Kurumu Kanunu'nun Personelin Statüsü başlıklı 15'inci maddesinde 'Kurumda fiilen çalışan personele, her yıl asgari ücretten az olmamak kaydıyla kendi aylıkları
tutarında (ek gösterge dahil) iki
ikramiye verilir' denilmektedir. Buna rağmen, kurumda çalışan sözleşmeli personele ayrımcılık yapılarak ikramiyeleri ödenmemektedir. Kurumda çalışan sözleşmeli personelin ikramiye alabilmesi için kuruma yazı yazarak bu durumun düzeltilmesini istedik. Sözleşmeli çalışanların hakkını alana kadar mücadelemize devam edeceğiz. Yazımıza gelen cevaba göre gerekirse dava açacağız" dedi.

Bu ilan isbasvurusu.org sitesinden yayınlanmıştır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınızı ve Düşüncelerinizi bizimle paylaşın.