Proje kapsamında Atatürk Teknik ve Endüstri Meslek Lisesi'nde toplantı düzenlendi. Okulun konferans salonunda gerçekleştirilen toplantıya Esnaf ve Sanatkarlar Odaları Birliği Başkanı Beşir Köksal, Milli Eğitim Müdür Yardımcısı Sebahattin Erbıyık, oda başkanları ile Okul Müdürü Nihat Mazlum katıldı. Hem projeyi tanıtmak hem de okula yapılan yatırımları yerinde görmek amacıyla düzenlenen toplantıda konuşan Atatürk Teknik ve Endüstri Meslek Lisesi Müdür Yardımcısı Recai Gülez, UMEM projesinin 23 Haziran tarihi itibariyle yürürlüğe girdiğini, 5 yılda bir milyon gencin istihdam edilmesinin hedeflendiğini söyledi.Proje kapsamında 111 okulun makine, araç ve laboratuar donanımlarının yenilendiğini vurgulayan Gülez, "Sivas'ta Atatürk Teknik ve Endüstri Meslek Lisemiz 'proje okulu' olarak belirlenmiş ve 868 bin TL ödenek ayrılmıştır. Ayrılan bu ödenekle okulumuzun atölye laboratuarları modern makine, tezgah ve eğitim setleri ile donatılmıştır. Hazırlık çalışmalarımız yılsonu itibariyle başlamış ve 10 Ocak 2011 tarih itibariyle okulumuz uzmanlaşmış meslek edindirme merkezi olarak hizmet vermeye hazır hale getirilmiştir. Proje ile hem iş gücü piyasasının ihtiyaç duyduğu kalifiye eleman ihtiyacının karşılanması hem de herhangi bir mesleği olmayan işsizlerin meslek edindirilmek suretiyle istihdamı hedeflenmektedir" dedi.
Açılacak kurslar sayesinde kursiyerlerin meslek edindirileceğini de dile getiren Gülez, "Kurslarımızda başarılı olan ve özel sektör işverenlerince işe alınan ve fiilen çalıştırılanların prime esas kazançları üzerinden hesaplanan sigorta primlerinin işveren hisselerine ait tutarı, işe alındıkları
tarihten itibaren 12 ay süre ile İşsizlik Sigortası Fonu'ndan karşılanacaktır. Ayrıca kurs süresince kursiyerlere İş-Kur tarafından günlük 15 TL yevmiye verilecek olup, teorik eğitim ve staj süresince İş Kazaları ve Meslek Hastalıkları Sigortası giderleri de İş-Kur tarafından karşılanacaktır" diye konuştu.
Toplantının sonunda Okul Müdürü Nihat Mazlum, yeni alınan araç, gereçlerin ve laboratuarların olduğu bölümleri katılımcılara gezdirerek çalışmalar hakkında bilgi verdi.
Gezi ve incelemelerin ardından projeyi değerlendiren Esnaf ve Sanatkarlar Odaları Birliği Başkanı Beşir Köksal da, piyasada kalifiye eleman sıkıntısı yaşandığına dikkat çekerek, açılacak olan bu kurslar sayesinde gençlerin hem sigortalı olacağını hem de işyerlerinde istihdam edileceğini söyledi. Uzmanlaşmış Meslek Edindirme Merkezi'nin son teknolojik araç ve makinelerle donatıldığına dikkat çeken Köksal, buralarda açılacak kurslar sayesinde kalifiye eleman sıkıntısının da gidereceğini, istihdamın artırılacağını dile getirdi. Köksal, ayrıca meslek liselerinin de önemine değinerek, ailelerin çocuklarını bu okullara yazdırmalarını ve meslek öğrenmelerini tavsiye etti.
Bu ilan isbasvurusu.org sitesinden yayınlanmıştır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
Yorumlarınızı ve Düşüncelerinizi bizimle paylaşın.