Yoksulluk sınırına bakınca çevremdeki herkesin yoksul olduğunu anladım. Orta direk diye bir şey kalmamış.
Konfederasyondan yapılan yazılı açıklamada, çalışanların aileleri ile birlikte “insana yakışır” geçim koşullarına sahip olmasının temel hak ve özgürlükler arasında yer aldığı, sosyal politika aracı olarak bu amacın gerçekleştirilmesinde asgari ücret uygulamasının büyük öneminin ve etkisinin bulunduğu belirtildi.
Asgari ücret tespit komisyonunun yapacağı çalışmalar sonucunda belirlenecek asgari ücret tutarının, yaşamını bu ücretle sürdüren milyonlarca kişiyi doğrudan ilgilendirdiğine dikkat çekilen açıklamada, “Son günlerde sıklıkla tartışılan 'beyaz Türk' ve 'siyah Türk' tanımından daha da öncelikli olan 'yoksul Türk' ve içinde bulunduğu ağır geçim koşullarıdır” ifadesi kullanıldı.
Konfederasyonun Kasım ayı için yaptığı “açlık-yoksulluk sınırı” hesabına yer verilen açıklamaya göre, dört kişilik bir ailenin, sağlıklı ve dengeli beslenebilmesi için yapması gereken ve açlık sınırı olarak adlandırılan harcama tutarı yaklaşık 862 TL olarak hesaplandı.
“İnsan onuruna yaraşır bir yaşam düzeyi” için gerekli olan ve yoksulluk sınırı olarak adlandırılan tutar ise 2807 TL olarak tespit edildi. Ailenin sadece mutfak harcaması
için yapması gereken tutarın geçen yıla göre 84 lira artış gösterdiği belirtilen açıklamada, toplam harcama tutarının ise son bir yılda 275 lira arttığı kaydedildi.
Bu ilan isbasvurusu.org sitesinden yayınlanmıştır.

Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
Yorumlarınızı ve Düşüncelerinizi bizimle paylaşın.