1,5 milyon eleman aranıyor

 Kalifiye kalifiye kalifiye... Durmadan bahsettiğimiz bu söz işini bilen bir bakıma usta eleman demek. Ülkemizde işsizlik had safhada gibi gözükse de işletmeler kalifiye eleman diye ağlıyor...

İşsizlik rakamlarındaki düşüş yüz güldürürken, sanayicinin ara eleman sıkıntısı had safhaya ulaştı. Ankara Ticaret Odası Başkanı Sinan Aygün, 350 bini acil olmak üzere 1 milyon 200 bin ila 1.5 milyon arasında kalifiye elemana ihtiyaç duyulduğunu; Filipinler, Küba ve Hindistan gibi ülkelerden kaynakçı ithal edildiğini bildirdi. Aygün, nitelikli ara eleman ihtiyacının tekstilde 10 bin, otomotivde 60 bin, inşaatta 10 bin, sağlıkta ise 50 bin rakamına ulaştığını ifade etti. Otel kat görevlisi, garson, stilist, oto camcısı, tornacı, eczacı kalfası, kepçe operatörü, fayansçı gibi 160 meslek dalında ara elemana ihtiyaç olduğunu söyleyen Aygün, şunları kaydetti: "Türkiye genç ve dinamik fakat vasıfsız insan gücü cenneti haline geldi. İş başvurusunda bulunanların çoğu 'Ne iş olsa yaparım' diyor
ama bu sözün gerçekçiliği kalmadı. Eğitimsiz biri kepçe operatörü olamaz. Meslek liselerinin, gençleri ihtiyaç duyulan alanlara yönlendirmesi gerekiyor."

Bu ilan isbasvurusu.org sitesinden yayınlanmıştır.

1 yorum:

  1. ya hala savuruyolar havadn havadan hdı ordan ya... sız bı ının asagı bakalım ...dedıgınız gıbı mı ıstatıstıkle konusmak kolay bırı getırsın sen dersıne calış cık cok bılıyor edesıyla konus hadı ordan yaaaa...ne kolay memleket turkıye

    YanıtlaSil

Yorumlarınızı ve Düşüncelerinizi bizimle paylaşın.