Vira Otel'de gerçekleştirilen toplantıya Sinop Valisi Dr. Ahmet Cengiz, Orman Genel Müdürü Osman Kahveci, Hak-İş Konfederasyonu Genel Başkanı Salim Uslu, Öz-İş Sendikası Genel Başkanı Settar Aslan, Sinop Orman Bölge Müdürü Rahmi Demir, Kastamonu Orman Bölge Müdürü Ahmet Sırrı Beşel, Milli Eğitim Bakanlığı Erkek Teknik Öğretim Şube Müdürü Yaşar Baki Altunbaş, İŞKUR İşgücü Uyum Dairesi Başkanı Kemalettin Metin ile proje sorumluları katıldı.
| orman işçisi sertifikası |
üretim. İşçilerimizin kaliteli olması, işverenin de kaliteli para vermesi demek" ifadelerini kullandı.
Ormanlarda sertifikasyon sistemi başlattıklarını belirten Orman Genel Müdürü Osman Kahveci, "Mobilyadan masaya, doğramasından evinizde kullandığınız askıya kadar bu ürünlerin önümüzdeki süreçte Avrupa ülkelerine gönderilebilmesi için TSC damgası aranacak. Yani ormanlarımızı sertifikalıyoruz. Bu proje de bu anlamda tam yerli yerine oturdu. Biz sertifikalı işçi ararken Öz-Orman-İş Sendikası'nda sertifikalı işçi yetiştirilecek. Sertifikalı ormancılığa geçtiğimizde sertifikalı işçiler alınacak" diye konuştu.
Orman Genel Müdürlüğünün bu yılki gelirinin 1 milyar dolar olduğunu dile getiren Kahveci, bu rakamın 5 milyar dolara çıkarılmasının hedeflendiğini sözlerine ekledi.
Hak-İş Konfederasyonu Genel Başkanı Salim Uslu ise, projenin istihdamın sağlanması yönünde oldukça önemli olduğunu kaydetti. Salim Uslu, "Bir defa bu projenin çok geniş bir orman alanlarına sahip olan Sinop ve Kastamonu bölgelerini kapsıyor olması ve bu toplantının da Sinop'ta yapılıyor olması önemli. Çünkü burada 100 kadar arkadaşımız iş garantisine sahip