kosgeb hibe etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster
kosgeb hibe etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster

Adanada girişimcilere hibe desteği

Adana İş Geliştirme Merkezi (İŞGEM) ile Küçük ve Orta Ölçekli İşletmeleri Geliştirme ve Destekleme İdaresi Başkanlığı (KOSGEB) arasında imzalanan protokolle, Kocavezir İş Merkezi alanında işyeri açmak için başvuranlara, yüzde 40 geri ödemeli olmak şartıyla 27 bin liralık destek verilecek.
İmza töreni, "İŞGEM adı kullanım protokolü" adı altında, Kocavezir İş Merkezi'nde bulunan İŞGEM Egitim Salonu'nda gerçekleşti.
Törene, Vali İlhan Atış, Büyükşehir Belediye Başkan Vekili Zihni Aldırmaz, Seyhan Belediye Başkanı Azim Öztürk, KOSGEB Adana Müdürü Hamit Sucu ve İŞGEM Yönetim Kurulu Başkanı Süleyman Onatça'nın yanı sıra çok sayıda bürokrat katıldı.
Konuşmasında projeyle ilgili bilgiler veren İŞGEM Yönetim Kurulu Başkanı Süleyman Onatça, iş geliştirme merkezlerine Amerika ve Avrupa'da Türkiye'den daha fazla önem verildiğini belirterek, "Türkiye'de yalnızca 16 İŞGEM var. Bunların çoğu da zor durumda. Kendi yağıyla kavrulabilir Adana, Tarsus ve Van olmak üzere yalnızca 3 tane var. Duyarlılığın arttırılması gerekiyor" diye konuştu.
Dünya Bankasından aldıkları 800 bin liralık hibe ile 175 kişiye istihdam sağladıklarını dile getiren Onatça, "Bu paranın 170 bin lirasını vergiye ödedik. Vergi konusunda İŞGEM'lerin muaf tutulması gerekiyor. Ayrıca Türkiye'de bir kişiye istihdam sağlamak için 98 bin Euro para gerekiyor. Biz Adana İŞGEM olarak 3 bin 600 lira kullanarak kişiyi istihdam ettik. Kocavezir İş Merkezi bünyesinde kullanılmayan alan mevcut. Bunun tarafımıza tahsis edilmesini talep ediyoruz" dedi. Büyükşehir Belediye Başkan Vekili Zihni Aldırmaz da, Adana'da işsizliğin önemli bir sorun olduğuna dikkat çekerek, "İşsizliğe çareyi yine Adanalılar bulacaktır. Adana'nın zenginlikleri çok fazla. O nedenle bu tür faaliyetlerin desteklenmesi gerekir" diye konuştu.
İstihdamın sağlanması için ellerinden gelen yardımı esirgemeyeceklerini

KOSGEB 27 bin tl hibe eğitimlerine rekor başvuru

 Kosgeb 27 bin tl hibe başvurusu yapmak için kosgeb eğitim kaydı yaptırmanız gerekmekte.

KOSGEB'in yeni iş kurmak isteyenlere verdiği 27 bin liralık destek için şart koştuğu girişimcilik eğitimine katılacak vatandaşlar Sosyal Güvenlik Kurumu (SGK) önünde uzun bir kuyruk oluşturdu.

Kurum, 100 kişiye eğitim vereceğini duyururken, 650 kişi başvuruda bulundu.

Alınan bilgiye göre, Borsa Caddesi üzerinde bulunan Sosyal Güvenlik Kurumu İl Müdürlüğü önünde toplanan vatandaşlar girişimcilik eğitimine başvurmak istedi. Yaklaşık 700'e yakın kişi kurum önünde toplanırken, isimleri ile çağrılan vatandaşlar tek tek içeri alındı.

KOSGEB İl Müdürü Mehmet Yılmaz, AA muhabirine yaptığı açıklamada, kurum olarak yeni iş kurmak isteyenlere 27 bin liraya kadar destek verdiklerini belirterek, ''Bu desteğin ön koşulunda girişimcilik eğitiminden geçmiş olmak şartı vardı. Daha önce bu eğitimi 2 kez yapmıştık. Geçtiğimiz günlerde SGK İl Müdürlüğü ile protokol imzaladık ve 100 kişiye eğitim verebileceklerini bize bildirdiler'' dedi.

Bu eğitimi almak isteyen insan sayısının oldukça fazla

Kosgeb kredileri ihtiyaç sahiplerine gidiyor

Küçük ve Orta Ölçekli İşletmeleri Geliştirme ve Destekleme İdaresi Başkanlığı (KOSGEB), bazı gazetelerde yer alan, başkanlığın verdiği kredilerin suistimal edildiğine ilişkin haberlerin gerçeği yansıtmadığını bildirdi.
Bazı gazetelerde, KOSGEB'in KOBİ'lere vermiş olduğu kredileri işletme sahiplerinin lüks araba ve ev satın almak, yurtdışında tatile gitmek gibi harcamalarında kullandığı iddiası yer almıştı.
Konuyla ilgili olarak KOSGEB'den yapılan açıklamada, Ölçek Endeksli Büyüme Kredisi Destek Programı'yla mikro ölçekli işletme için 30 bin TL, küçük ölçekli işletme için 50 bin TL ve orta ölçekli işletme için 80 bin TL kredi desteği sağlandığı hatırlatıldı. Söz konusu krediye yapılan 73 bin 588 başvurunun; 46 bin 167'sinin mikro işletme, 21 bin 447'sinin küçük işletme ve 5 bin 974'ünün de orta ölçekli işletmelerden oluştuğu belirtilen açıklamada, kredi faizinin 4'te 3'lük kısmının KOSGEB'in ödendiği, amaç
dışı kullanımı önlemek amacıyla kredi başvuruları alınırken, kredinin ne amaçla kullanılacağının tüm işletmelerden istendiği kaydedildi.
Açıklamada şöyle devam edildi:
"Yine; ihracat performansı sağlamış, ihracatını geliştirmek, artırmak veya ihracat taahhütlerini yerine getirebilmek için ilave kaynağa ihtiyaç duyan ihracatçı işletmelerin uluslararası düzeyde rekabet güçlerini arttırmak amacıyla başlattığımız ve 200 bin dolar üst limitli, İhracat Kredisi Destek Programında ise krediyi kullanacak işletmelerden, talep ettiği kredi tutarı kadar ihracat yapacağına dair ihracat taahhüdü istenmiştir. Söz konusu krediye yapılan başvuruların 676'sı mikro işletme, 2 bin 804'ü
küçük işletme ve 3 bin 227'si de orta ölçekli işletmelerden oluşmuştur.
Haberde iddia edildiği gibi, tarafımızca hazırlanmış ve kredilerin yüzde 5'inin suistimal edildiğine dair herhangi bir çalışma, veri ve rapor bulunmamaktadır. Bu tespit, gerçeği yansıtmamaktadır. Ayrıca, kredinin usulüne uygun kullanılmadığı konusunda da gerek bankalardan, gerekse ilgili kuruluşlardan tarafımıza ulaşan bilgi, belge ve şikayet söz konusu değildir. Ancak, kredilerin amacına uygun bir şekilde kullanılmadığı konusunda yapılacak başvuruların, titizlikle inceleneceğinden

İş kuracaklara KOSGEB'den 27 bin lira hibe

Küçük ve Orta Ölçekli İşletmeleri Geliştirme ve Destekleme İdaresi Başkanlığı (KOSGEB) ve Türkiye İş ve İşçi Bulma Kurumunun (İŞKUR), ortaklaşa düzenledikleri Girişimcilik Proje Destek Programı kapsamında, iş kurmak isteyen girişimcilere 27 bin lira hibe verilecek.

Girişimciler, işlerini kurduktan sonra 1 yıl sonra, 2 yılı ödemesiz olmak üzere 36 ay vade ile faizsiz 70 bin lira kredi de kullanabilecek.

15 Haziran tarih ve 27612 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe giren KOSGEB Destek Programları Yönetmeliğine dayanılarak hazırlanan programın amacı, ekonomik kalkınma ve istihdam sorunlarının çözümünün temel faktörü olan girişimciliğin desteklenmesi, yaygınlaştırılması