Sosyal Güvenlik Kurumu Başkanı Mehmet Selim Bağlı,
erken emekliliği yönelik bir çalışmanın olmadığını söyledi. Emeklilikte yaşa takılan vatandaşların talep ettiği düzenleme , gerek hükümetten gerekse
SGK tarafından gerekçeleriyle reddediliyordu. Erken emeklilik konusunda son olarak SGK Başkanı yeni bir açıklama daha yaptı.
Sosyal Güvenlik Kurumu Başkanı , erken emekliliğin büyük bir maddi külfet yaratacağını dile getirdi. Bağlı,"200 milyar lira varsa emekli edelim. Yıllık 20 milyar lira ödeme yapıyoruz. Bunu bugünkü sistem kaldıramaz. Bunun için primleri yüzde 100 artırıp, maaşları yüzde 50 düşürmek gerekiyor.Şu anda kadınlarda 58, erkeklerde 60 emeklilik yaşı uygulanıyor.
Buna rağmen bunu delmeye çalışıyorlar. Önceleri çıraklık eğitiminin
emeklilik başlangıcı alınmasını istediler. Şimdi de staj süresinin emeklikten sayılması isteniliyor. Böylece bir süre sonra emeklilik yaşının yeniden düşürülmesine kadar gidecek" dedi.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
Yorumlarınızı ve Düşüncelerinizi bizimle paylaşın.