KDGM 150 personel alacak
KDGM yeni yılda yeni görevler de üstlenecek. Bu kapsamda da personel sayısını arttıracak. Kamu Düzeni ve Güvenliği Müsteşarlığı da İmralı ziyaretlerine gidecek. Böylece MİT dışında ilk defa devletin başka kurumu da görüşmelere katılmışolacak. KDGM çözüm süreci kapsamında yeni misyonlar üstlenecek.
Hükümet, 6-7 Ekim olaylarından sonra kritik bir aşamaya giren çözüm sürecini rayına oturttuktan sonra gelinen son noktayı masaya yatırdı. Bu kapsamda Başbakan Davutoğlu başkanlığında son günlerde ‘çözüm süreci’ konulu bir dizi toplantı gerçekleştirildi. Ortaya çıkan değerlendirmeler şöyle: “Bölgeye yönelik alınan yeni tedbirlerle, yol kesme, haraç alma gibi asayiş olaylarının sayısında düşüş yaşandı. PKK’nın şehir yapılanması kapsamında binin üzerinde ‘elebaşı’ konumundaki kişi yakalandı. ‘Alan hakimiyetinin kaybedildiği’ görüntüsünün bir an önce ortadan kaldırılması için valiler, kaymakamlar, emniyet ve jandarmaya gereken tüm talimatlar verildi. Güvenlik birimlerinden ‘çözüm sürecinin zarar göreceği gerekçesiyle güvenlik adımlarının atılmasından geri durulmaması’ istendi. İmralı ve HDP’lilerle yapılan görüşmelerde de kamu düzeni sağlanmadan ve silah bırakma aşamasına geçilmeden bir adım atılmayacağı mesajı verildi. HDP’nin son olarak Kandil’e götürdüğü ‘müzakere taslağı’ ise, hem İmralı hem de devletin bazı rötuşları ile ‘görüşülebilir’ bulundu. Yeni yılla birlikte görüşmeler hızlandırılacak. İzleme kurulları bu görüşmeleri takip edecek. Ayrıca Kamu Düzeni ve Güvenliği Müsteşarlığı da (KDGM) İmralı ziyaretlerine başlayacak. KDGM’nin başında bulunan eski MİT Müsteşar Yardımcısı Muhammet Dervişoğlu bulunuyor.
KDGM’ye aranan özelliklere haiz çok sayıda uzman personel alınacak. İlk etapta 150 kişinin istihdam edileceği kurumun kadrosu kısa süre içinde 500 kişiye çıkarılacak.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
Yorumlarınızı ve Düşüncelerinizi bizimle paylaşın.