Tekstil sektöründe işini bilen kalifiye eleman ihtiyacı giderek artıyor. Gerek işkur gerekse belediyelerin sunduğu iş garantili meslek kursları ihtiyaca yetişemiyor.
Denizli Tekstil ve Giyim Sanayicileri Derneği (DETGİS) Yönetim Kurulu Başkanı İsa Dal yaptığı açıklamada, tekstil sektöründe ciddi anlamda ara eleman sıkıntısı çekildiğini belirtti.
Ara eleman yetiştirmeye ilişkin altyapı çalışmalarının yapılması gerektiğini, aksi takdirde yakında firmaların yurt dışından işçi aramaya çıkacaklarını söyleyen Dal, tekstil sektöründeki mevcut durumun yeterince anlatılamadığını söyledi.
Dal, sektörünün; büyümesiyle, yurt dışındaki başarılarıyla, ulaştığı istihdam ve ihracat rakamlarıyla değil, zor duruma düşen bazı firmalarıyla gündeme geldiğini, böyle olunca ara elemanların da başka sektörlere yönelmeyi tercih ettiğini anlattı.
Tekstil sektörünün 2011′in ikinci yarısında altın dönemini yaşadığını ve 2012′de de bunun devam edeceğine inandığını dile getiren Dal, şöyle konuştu:
”Önceki yıllarda bazı firmaların batması, çalışanlarda, tekstil sektörüne güvensizliğe yol açtı. Sektörün geleceğinin olmadığına dair yaygın bir kanı oluşturuldu. Böyle olunca aileler çocuklarını farklı mesleklere yönlendirdi. Tekstilde yetişmiş kalifiye elemanlar da farklı sektörlere gitti.
Oysa ne kadar yara almış olsa da yarattığı katma değer ve istihdam itibarıyla tekstil ülkemizin en önemli sektörü konumunda. Ara eleman sıkıntısının mutlaka çözülmesi gerekiyor.”
Dal, tekstil sektörünün ”itibarının iade edilmesi” için gerekli çalışmaların yapılmasının önem arz ettiğini kaydederek ”Aksi takdirde yakında yurt dışından işçi aramaya çıkacağız” dedi.
”Altyapısı olan ara elemanların değeri arttı”
Başarı Tekstil İhracat ve Pazarlama müdürü Hakan Aydın ise koruma tedbirleriyle birlikte siparişlerin artmasına paralel firmaların kapasitelerini yükselttiğini, ancak ara eleman sıkıntısı yaşadıklarını belirtti.
Tekstil sektöründe dokumacı, makineci, çözgücü gibi mesleki altyapısı olan ara elemanların değerinin arttığını bildiren Aydın, ”Kalifiye olan işçiler başka firmalar tarafından transfer edilebiliyor. Ama sektörün geleceği açısından bu çözüm değil. Uzun vadede yüksek okulların ve meslek liselerin talep doğrultusunda ara eleman yetiştirmesi gerekir” diye konuştu.

Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
Yorumlarınızı ve Düşüncelerinizi bizimle paylaşın.