![]() |
| TTK işçi alımı |
TTK için 3 bin işçi alımı söz konusu olabilir. Türkiye’deki taş kömürü üretimini arttırmak amacıyla TTK’da yeni eleman ve işçi alımları yapılması gündemde. Yeni işçi alımları kapsamında yeni madenciler alınarak taş kömürü üretiminini 3 milyon 500 bin yükseltilmesi düşünülüyor.
Yılbaşında uluslararası piyasalarda 130 dolar olan tonu, 300 dolar seviyelerine yükselen taş kömürünün Türkiye’deki en büyük üreticisi konumundaki TTK’da, yılık 1 milyon 800 bin civarındaki üretimin öncelikle 3 milyon 500 bine yükseltilmesi için işçi açıklarının giderilmesi bekleniyor.
Genel Maden İşçileri Sendikası (GMİS) Genel Başkanı Eyüp Alabaş, AA muhabirine yaptığı açıklamada, havzada 1 milyar tonun üzerinde koklaşabilir özellikte taş kömürü rezervinin bulunduğunu, ancak TTK’nın özel sektörle birlike üretiminin yıllık yaklaşık 3 milyon ton olduğunu söyledi.
Koklaşabilir taş kömürün ton fiyatının 300 dolara ulaştığı dönemde üretimin arttırılmasının önem taşıdığına işaret eden Alabaş, şunları kaydetti:
”Ülkemizin yıllık taş kömürü tüketimi 20-25 milyon ton civarında. Böyle giderse taş kömürü için dışarıya ödeyeceğimiz para yılda 3 milyar doları aşacak. Ülkemizin 2020′de taş kömürü tüketiminin 80 milyon tona çıkacağı hesaplanıyor. Fakat yeterli üretim rakamlarına ulaşamıyoruz. TTK, işçi açıkları nedeniyle istediği üretimi yapamıyor. Oysa kurumun 11 milyon ton üretime hazır kömürü yer üstüne çıkarılmayı bekliyor. Türkiye’nin taş kömürü ihtiyacının yarısı gerekli yatırımlar yapılırsa bölgemizden çıkartılabilir. Öncelikle işçi açıklarının giderilmesi gerekir. Sendika olarak Zonguldak, Bartın ve Karabük milletvekillerini ziyaret ederek bu yöndeki taleplerimizi ilettik. Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Taner Yıldız’dan da randevu talebinde bulunduk. Muhtemelen bu hafta içinde sayın Bakanımızla görüşerek taleplerimizi sunacağız.”

Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
Yorumlarınızı ve Düşüncelerinizi bizimle paylaşın.