Bankalarda çalışan sayısı 200 bine dayandı

Banka eleman alımları
 Bankacılık sektörümüz sanki bir kamu kuruluşu gibi istihdam oranlarını artırmaya devam ediyor. Tüm dünyada krizler iflaslar ile uğraşan eleman çıkaran bankalar ülkemizde aksine yeni şubeler açıp eleman almaya devam ediyor. Daha önce de duyurduğumuz 2012 bankalar eleman alımları ile bankacılık sektörümüz devleşmeye devam edecek.

Türk bankaları krizde hem sınıf atladı hem de büyümesini sürdürdü. Toplam aktifi 1.2 trilyon liraya ulaşan Türk bankalarının şube sayısı yılbaşından bu yana 435 adet yükseldi, çalışan sayısı da 3 bin 559 kişi artarak 200 bine dayandı ABD'de bir çok banka iflasını, Avrupa'da ise kurtarılmayı beklerken Türkiye'de büyüme hız kesmeden devam ediyor.

 Türk bankacılık sektöründe aktiflerden şube ve çalışan sayısına kadar rekor rakamlar geliyor. Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurulu'nun (BDDK) açıkladığı 'Eylül ayı Türk Bankacılık Sektörü Genel Görünümü Raporu'na göre bankacılık sektörünün aktif toplamı 2011 yılının 9 aylık döneminde yüzde 20.6 oranında artarak 1 trilyon 214 milyar TL'ye yükseldi. Yılın ilk çeyreğinde yüzde 3.9 oranında büyüyen sektör ikinci çeyrekte yüzde 9.5, üçüncü çeyrekte ise yüzde 5.9 oranında büyüme sergiledi. Türk bankacılık sektöründe en dikkat çeken büyüme rakamları ise personel ve şube
sayılarından geldi. 200 bin sınırına dayanan Türk bankacılık sektöründe çalışan sayısı 9 aylık dönemde 3 bin 559 kişi artarak 194 bin 739'a yükseldi. Özellikle Avrupa'da bankacılık sektöründe işten çıkarmaya yönelik haberlerin arttığı bir dönemde Türkiye'den gelen istihdam rakamları aynı paralelde şubelere de yansıdı. Geçen yılın sonuna doğru 10 bin şube sınırını aşan bankacılık sektörü ocak ayından bu yana 435 adetlik bir yükselme yaşadı ve 10 bin 501'e ulaştı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınızı ve Düşüncelerinizi bizimle paylaşın.