Almanya kalifiye işçi alacak

Almanya Göç
 Yıllar önce gerçekleşen alamancı akınları tekrar mı başlayacak. Almanyada yaşamak ve çalışmak isteyen işsiz arkadaşlarımıza iyi bir haberimiz var. Almanya hükümeti yeni bir işçi göç dalgası yaratmaya hazırlanıyor. Bu seferki tek fark işçilerin kalifiye yani bir meslek sahibi olması gerekmekte.

1961 yılında Almanya iş gücünü karşılayabilmek amacıyla Türkiye’den işçi talebinde bulunmuş ve büyük bir göç dalgası başlamıştı. Aradan onlarca yıl sonra Almanya tekrar işçi talebinde bulunuyor, bu talep de ikinci bir göç dalgasına neden olabilir.

 Ancak bu sefer Almanya nitelikli elemanları ülkeye çekmek istiyor. Konuyla ilgili olarak Almanya İşkur ve Türkiye İşkur müdürleri ekim ayında bir araya gelerek görüşmeler yapacaklar. Türk-Alman Ticaret ve Sanayi Odası Başkan Vekili Nihat Sorgeç, yaptığı açıklamada, Çalışma Bakanlığı himayesinde çalışan Almanya İŞKUR’un 115 bin çalışanı bulunan kurumsallaşmış büyük bir kurum olduğunu belirterek, istihdamın artırılması, işsizlikle mücadele ve ekonominin canlanmasına yönelik
çalışmalar yaptığını söyledi. Almanya’da, istihdamın canlanması amacıyla ihtiyaç görülen ara eleman istihdamı için Vietnam’dan işçi talebinde bulunulduğunu ifade eden Sorgeç, ”Bunun üzerine Alman İŞKUR Başkanı ile bir görüşme yaptım ve Almanya’nın ihtiyacı olan ara elemanın Türkiye’den sağlanabileceğini ilettim. Bu öneriye sıcak baktı. Bunun üzerine görüştüğüm İŞKUR Genel Müdürü Biçerli’nin de sıcak bakması üzerine 14 Ekimde bir görüşme ayarladık” diye konuştu.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınızı ve Düşüncelerinizi bizimle paylaşın.