Adananın en önemli sorunu iş beğenmemek

iş beğenmemek
Türkiye İş Kurumu (İŞKUR) Adana Bölge Müdürü Haşim Meydan, Türkiye'de en fazla işsiz bulunan illerin başında gelen Adana'nın en önemli sorunun iş beğenmemek olduğunu söyledi. Meydan, geçen yıl işverenlerin kendilerinden 10 bin 361 kişi talep ettiğini, buna karşılık İşkur'un bu firmaları 32 bin 357 işsizi gönderdiklerini belirterek, bunlardan yalnızca 5 binini işe başladığını, bu rakamların iş beğenmemenin en büyük kanıtı olduğunu ifade etti.

 Acıbadem Adana Hastanesi'nin İŞKUR Bölge Müdürlüğü'ne sunduğu 4 ayrı proje bünyesinde toplam 25 kişiye istihdam sağlaması nedeniyle bir basın toplantısı düzenlendi. Toplantıda konuşan İŞKUR Adana Bölge Müdürü Meydan, İŞKUR'un işsizliği önlemek için sürekli gelişip yeni hizmet alanlarına girdiğini vurguladı. Adana'nın işsizliğin en fazla olduğu illerin başında geldiğini aktaran Meydan, "Adana'da işsizimiz var ama bizim esas sıkıntımız iş beğenmezlik" dedi. Bu yılın 7 ayında 24 bin kişinin iş için başvurduğunu aktaran Meydan, buna karşı işverenin eleman talep sayısının 10 bin 361'e ulaştığını ifade etti. İşverenlerin bu talebine
32 bin 357 kişi göndererek karşılık verdiklerine dikkat çeken Meydan, "Bunlardan 5 bin 528 kişi işe girdi. Bu da iş beğenmemenin en büyük örneği. Bunu yıkmaya çalışıyoruz. 10 bin kişinin tamamını doldurmak istiyoruz. Her kurum bizden talepte bulunsun bizde ona en uygun işçiyi gönderilim diyoruz. Adana'da bulamazsak Türkiye genelinde araştırıp bulacağız." dedi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınızı ve Düşüncelerinizi bizimle paylaşın.