Türkiyede iş yok herkes gurbete

 İş beğenmezlik var diyen büyüklerimize itafen bir araştırma sonuçlarını yayınlıyoruz. İş beğenmeyen işsizlerimiz gurbetele çalışmaya gidiyor, hemde her yıl gurbetçi sayımız artıyor.

OECD’nin yayınladığı “Uluslararası Göçte Görünüm” raporuna göre Türkiye’den ülke dışına gönderilen işçi sayısı 2009’da, 2008’e göre yüzde 3 artarak 59 bin 500’e çıktı. Türk işçileri büyük oranda Orta Doğu’ya ve Bağımsız Devletler Topluluğu’na gitti
Gurbetçi olmak
Ekonomik İşbirliği ve Kalkınma Örgütü (OECD) “Uluslararası Göç Görünüm Raporu”nu yayınladı. OECD bölgesine 2009 itibarıyla en fazla sığınmacı başvurusu Afganistan’dan (26 bin 730) yapıldı. Irak’tan 24 bin 220, Somali’den ise 21 bin 260 sığınmacı OECD ülkelerine yöneldi. Bu ülkeleri sırayla Rusya, Çin, Sırbistan, Nijerya, Meksika, İran, Gürcistan, Pakistan, Eritre, Sri Lanka, Zimbabwe ve Türkiye izledi. 2009 yılında Türkiye’den, üyesi bulunduğu OECD ülkelerine 7 bin 20 sığınma talebi oldu. Rakam 2005 yılında 12 bin 500 idi. Sığınmacı sayısı yüzde 43 azalırken, Türkiye listede 5’incilikten 15’inciliğe indi. Türkiye’ye gelen sığınmacıların sayısı 2008’de 13 bin iken, 2009’da 7 bin 800’e düştü. Ancak 2010 istatistiklerinin rakamın yeniden 2008 düzeyine çıktığını gösterdiği bildirildi. 2009’da Türkiye’ye
sığınmacı başvurularının yarısı Irak’tan, dörtte biri İran’dan geldi. OECD bölgesine dışarıdan en çok sığınmacı gönderen ilk üç ülke Afganistan, Irak ve Somali oldu.

60 bin Türk gurbete gitti
Raporun Türkiye’ye ayrılan bölümünde ülkeye ve ülke dışına göçlerle ilgili doğrudan bilgi veren ve güvenilir veri bulunmadığı belirtildi. İş Kurumu tarafından ülke dışına gönderilen işçi sayısının 2009’da, 2008’e göre yüzde 3 artıp 59 bin 500’e çıktığı, Türk işçilerinin büyük oranda Orta Doğu’ya (32 bin 500) ve Bağımsız Devletler Topluluğu’na (17 bin 300) gittikleri bildirildi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınızı ve Düşüncelerinizi bizimle paylaşın.