![]() |
| çağrı merkezi iş başvurusu |
Türkiye'deki bine yakın çağrı merkezinde yaklaşık 50 bin kişi çalışıyor. Çoğunlukla Doğu ve Güneydoğu'da açılan çağrı merkezleri, hem istihdama katkıda bulunuyor hem de şehrin ekonomisini canlandırıyor.Çağrı merkezlerinin, son 2 yılda illerin büyümesine yüzde 12 katkıda bulunduğu tespit edilmiş. Anadolu'ya yapılacak en iyi yatırımın çağrı merkezi açmak olduğunu belirten IMI Conferences Genel Müdürü Meltem Karateke, özellikle üniversitesi olan illerde istihdama büyük katkı sağladığı görüşünde. Karateke, "Türkiye, Avrupa ile çağrı merkezi konusunda entegre durumda. Ukrayna, Belarus ve Almanya'da çağrı merkezi olan Türk şirketleri var." dedi.
Yurtdışında her şirketin çağrı merkezinin olduğuna dikkat çeken Karateke, "Yurtdışındaki şirketlerin birçoğu bu işi kendi bünyesinde çözmek yerine hizmet satın alıyor. Bizde de bu süreç yaşanacak, birçok şirket çağrı merkezlerinden hizmet satın alacak. Onun için Türkiye'deki müteşebbislerin hazırlıklı olması, elini çabuk tutması gerekiyor." dedi. Çağrı merkezleri için sanıldığı gibi büyük paralara ihtiyaç olmadığını anlatan Karateke, çalışacak kişilerde üniversite mezunu veya İngilizce şartı aranmadığını söyledi ve
ekledi: "Pazar henüz çok yeni. 10 yıllık bir geçmişe sahip ve daha alınacak çok yol var. Devletin önem verdiği bir sektör haline gelince, kamu da önem vermeye başladı. Bunda Ulaştırma Bakanlığı'nın büyük katkısı var. Çağrı merkezlerinin başarısı için gereken; doğru insan kaynağı, teknoloji ve süreçleri iyi yönetme. Türkiye olarak bunu yapabiliyoruz."

Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
Yorumlarınızı ve Düşüncelerinizi bizimle paylaşın.