"Bizim zamanımızda ortaokul mezunu bile müdür olurdu" sözünü çok sık duyarız büyüklerden. Genellikle "şimdi üniversite mezunu bile iş bulamıyor" diye devam eder bu sohbetler. Oysa insan kaynakları uzmanları yaklaşık 10 yıldır hem gençlere hem de şirketlere, sadece yönetici adayı gözüyle bakılan üniversite mezunlarının değil, ara kademede katma değer yaratacak yetenekli lise mezunlarının da organizasyonlara büyük fayda sağladığını anlatmaya çalışıyor. Bu bakış açısı hem üniversite kazanmakla yitirilen zamanı hem de işsiz üniversite mezunlarını azaltacağına inanıldığından gittikçe daha fazla taraftar buluyor. Bugün hangi sektörde anket yaparsanız yapın, şirketlerin en çok ihtiyaç duyduğu pozisyon ara eleman. Kariyer sitesi araştırmasıbunu doğruluyor. Sitede 35 bini aşkın lise mezununu istihdam etmek üzere 12 bine yakın ilan bulunuyor.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
Yorumlarınızı ve Düşüncelerinizi bizimle paylaşın.