İş beğenmiyoruz! peki neden?

İş beğenmemek
 Evet olaya birde bu yönden bakmak istiyoruz. İşsizliğin had safhada olduğu ülkemizde iş beğenmeme var ama neden? Türkiyede çalışma şartları nasıl?
Bence bunun en önemli nedeni bulduğumuz işteki kötü koşullar. Maaş sigorta olaylarını bir köşeye bırakırsak en önemli sorun sanırım çalışma saatlerindeki fazlalık. Bir yakınım liseyi bitiremedi ve zar zor bulduğu bir işyerinde sigortasız aylık 500 tl maaş ile tam 13 saat çalışıyor. Eğer bu vatandaş okumuş olsa bu şartlarda çalışmayı göze alabilirmi sizce? tabiki hayır. Hep içlerinde nasıl olsa düzelir biraz zam yaparlar düşüncesi ile köle gibi çalışıyorlar.
 İşsiz vatandaşların belkide %90'ı bu kötü şartlar sonucu iş beğenmiyor. "Şikayet etsinler efendim" diye söylenen büyükler hiç boşuna konuşmasın şikayet sonuçları yapıcı olmuyor ve o iş beğenmeyen kişiler şikayet sonucu kıçına tekmeyi yiyor.
 Son zamanlarda popüler bir konu olan işyerlerinde kadın çalışanlara kötü muamele'nin (mobbing) bir başka çeşidide bu iş beğenmeyen işsiz arkadaşlara uygulanıyor. Onlarca belki yüzlerce işçinin çalıştığı kurumlarda bir ustabaşının yada işi bilen ustanın yeni gelen işçiye muamelesi de
o kişinin işi beğenmemesine sebep olmakta.

 Tüm bunlarla beraber işverenlerin ve devlet büyüklerinin "iş var iş beğenmiyorsunuz" demek yerine bu vatandaşlar neden iş beğenmiyor demeli. Herkes masa başı iş istiyor söylemi de bence yanlıştır, her meslek masabaşı yapılmıyor.

 İşin özü iş var şartlar kötü....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınızı ve Düşüncelerinizi bizimle paylaşın.