Öğrenci Gençlik Sendikası (Genç-Sen) üyesi bir grup, Türkiye İstatistik Kurumunun (TÜİK) açıkladığı işsizlik rakamlarının gerçeği yansıtmadığını öne sürdü.
İŞKUR Şişli Şubesi'nin önünde toplanan öğrenciler, çevik kuvvet ekiplerinin önlem alması nedeniyle basın açıklamasını Halaskargazi Caddesi'nde yaptı.
Açıklamada, TÜİK'e göre genç işsizlik oranının yüzde 3.9 düşüş gösterip yüzde 22'ye gerilediği belirtilerek, "İşsizlik her geçen gün artarken, iş kuyrukları uzarken, üniversiteden mezun olan gençlik işsiz kalırken, üniversitede açılan 5 kişilik akademik kadroya binlerce kişi başvururken nasıl oluyor da işsizlikte düşüşten bahsedilebiliyor" denildi.
Açıklamanın ardından, iki öğrenci, İŞKUR'a işsizlik başvurusunda bulunarak, yetkililerden Türkiye'deki işsizlik rakamlarının neye göre hesaplandığını öğrenmek istedi.
Çıkışta gazetecilere açıklama yapan Işıl Kurt, "Net bilgi alamadık. Sorduğumuz soruların cevabını İŞKUR'un Tophane'deki genel merkezinden alabileceğimiz
söylendi. Haklarımızı aramaya 1 Mayıs'tan sonra Tophane'de devam edeceğiz" dedi.
Bu ilan isbasvurusu.org sitesinden yayınlanmıştır.

Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
Yorumlarınızı ve Düşüncelerinizi bizimle paylaşın.