Tokat valiliği kayıt dışı istihdam mücadelesi

Tokat Valisi Şerif Yılmaz, Türkiye'de "ben her işi yaparım" diyen insanın çok olduğunu ama kalifiye eleman ihtiyacının bitmediğini söyledi.
Orta Karadeniz Kalkınma Ajansı (OKA) tarafından yürütülmekte olan "Kayıt Dışı İstihdamla Mücadele" proje kapsamında Samsun, Çorum ve Amasya'dan sonra Tokat'ta iş makinesi (loader, ekskavatör) operatörlüğü eğitimi verilmeye başladı. Vali Şerif Yılmaz, kursiyerlere yönelik yapılan bilgilendirme toplantısında 400 bin euro bütçesi olan projenin 360 bin eurosu ise AB tarafından hibe edildiğini söyledi. Türkiye'de kalifiye eleman sıkıntısı çekildiğini belirten Vali Yılmaz, "Böyle bir projeye başvurarak kursa katılanları tebrik ediyorum. Memleketimizde işsizlik var diyoruz ama kalifiye eleman ihtiyacımız hiçbir zaman bitmiyor. 'Ben her işi yaparım' diyen elemanımız çok ama mesleki özellik gerektiren bir iş olduğu zaman maalesef istediğimiz sayıda eleman bulamıyoruz. Bu kapsamda AB projelerinin yanında OKA tarafından ilimize yönelik yapılan faaliyetlerden birisi. 3 ilde bitirilen uygulama ilimizde yapılan eğitim çalışması ile sona erecek" dedi.
Tokat'ta 20 kursiyere loder (yükleyici) ve ekskavatör (kazıcı) üzerine 100 saat teorik 100 saat uygulamalı olmak üzere 200 saat eğitim verilecek. Eğitim sürecinde kursiyerlere günlük 8
euro ücret ödenecek ve ferdi kaza sigortaları yaptırılacak. Ayrıca baret, bot ve iş elbisesinden oluşan iş güvenliği seti ve eğitim materyalleri verilecek.

Bu ilan isbasvurusu.org sitesinden yayınlanmıştır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınızı ve Düşüncelerinizi bizimle paylaşın.