Maliye Bakanı Mehmet Şimşek, atanamayan öğretmenlerle ilgili, "Devlete alınan her iki personelden biri öğretmen, eğitime hep öncelik verdik ve hükümetimiz döneminde yaklaşık 270 bin öğretmen aldık" dedi.
Özel bir tv kanalında canlı yayın konuğu olan Maliye Bakanı Mehmet Şimşek, öğretmen alımının da bir planlama içerisinde yapılması gerektiğini anlatarak, Türkiye'nin okul öncesi öğretmene ihtiyacı olduğunu, fakat bazı uzmanlık alanlarında ihtiyaç bulunmadığını, geçen sene 40 bin öğretmen alındığını, bu sene ve gelecek sene de alımların devam edeceğini belirtti.
Bakan Şimşek, şöyle konuştu:''Ama şu var; bazı ilçelerin liselerinde öğrenci kalmamış. Abartmıyorum, Eskişehir'in bir ilçesinde ben hatırlıyorum, yani neredeyse öğretmen sayısı kadar öğrenci kalmış. Türkiye'de genç nüfus var, doğrudur, ama bu genç öğrenci nüfusu zirveyi buldu. Şimdi dolayısıyla öğretmen alıyoruz, almaya da devam edeceğiz. Ama hangi alanda ihtiyaç varsa onu alacağız. Şimdi diyecekler ki, 'Madem böyle, niye eğitim fakülteleri açılıyor?' Ben Maliye Bakanı olarak rektörlerimize söylüyorum: 'Arkadaşlar yeni bölüm açacaksanız Ortadoğu'nun ihtiyacı, Avrupa'nın ihtiyacını ve Türkiye'nin
50 yıllık, 100 yıllık ihtiyacını dikkate alın'. Ortadoğu uzmanları yetiştirelim, Çin uzmanları yetiştirelim. O ülkenin dilini, hukukunu, ekonomisini bilsinler. Çünkü bizim iş adamlarımız her yerde, o iş adamlarımızın ihtiyacı var ve biz hakikaten son yıllarda o planlamaya doğru gidiyoruz.''
Bu ilan isbasvurusu.org sitesinden yayınlanmıştır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
Yorumlarınızı ve Düşüncelerinizi bizimle paylaşın.