Sonuçlanan bir dava ile artık sözleşmeli memurlar başka bir kadroya kpss puanı ile geçiş yapabilecek.
Sözleşmeli personeller artık istifaya gerek olmadan KPSS’ye girerek başka kuruma geçebilecekler.Gaziantep 1. İdare Mahkemesi, kurum değiştirmek isteyen binlerce sözleşmeli personeli ilgilendiren önemli bir karara imza attı. Sağlık-Sen’in açtığı davada mahkeme, sözleşmeli çalışan personelin(memurun) çalıştığı kurumdan istifa etmeden KPSS(Kamu Personeli Seçme Sınavı) ile başka bir kuruma yerleşebileceğine karar verdi.
Devlet Memurları Kanununun 4/B maddesine göre, çalıştığı kurumdan istifa eden sözleşmeli personel, başka bir kuruma bir yıl geçmeden yerleştirilemiyordu. Gaziantep Üniversitesi Tıp Fakültesi Hastanesinde sözleşmeli hemşire olarak çalışan Sağlık-Sen üyesi, KPSS puanı ile Şehit Kamil Hastanesi’ne ÖSYM tarafından yerleştirildi. İdare mahkemesi ise, 657 Sayılı Kanun gereği sözleşmeli personelin istifasının üzerinden bir yıl geçmeden başka bir kuruma geçemeyeceği gerekçesiyle işe başvuru talebini reddetti. Sağlık-Sen üyesi adına konuyu yargıya taşıdı. İdarenin başvuruyu reddetme gerekçesini haksız bulan Gaziantep 1. İdare
Mahkemesi, davacının çalıştığı kurumdaki sözleşmesini feshetmeden başka bir kuruma başvurduğu için 657 Sayılı Kanunda geçen “kendi isteği ile fesih” durumunun oluşmadığına karar vererek, idarenin işlemini iptal etti.
Bu ilan isbasvurusu.org sitesinden yayınlanmıştır.

Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
Yorumlarınızı ve Düşüncelerinizi bizimle paylaşın.