Renault çalışanlarının işe iadesine karar verildi

Bursa'da, ekonomik kriz sebebiyle işten çıkarılınca, çalıştıkları otomotiv devinin kar ettiğini gerekçe göstererek açtıkları işe iade davasını kazanan Renault işçilerinin emsal teşkil eden kararına yüksek mahkemeden onama geldi. İşe iadesine karar verilen 24 işçi, kararı uygulamadığını ileri sürdükleri fabrika hakkında alacak davası açtı.
Otomotiv devi Renault, 29 Aralık 2008'de, Bursa fabrikasında çalışan 150 kişinin işine ekonomik kriz sebebiyle son verdi. Fabrikanın kar ettiğini ileri süren 24 işçi ise Bursa 5. İş Mahkemesi'ne işe iade davası açtı. Mahkemenin emsal teşkil eden işe iade yönündeki kararı, Yargıtay 9. Hukuk Dairesi tarafından onandı. Yüksek mahkeme, kararında, işçilerin ya işe iadesine ya da 8 ila 12 maaş tutarında kötü niyet tazminatı ödenmesine hükmetti. Bir ay boyunca işe iadelerini bekleyen işçiler, fabrikanın kararı uygulamaması üzerine alacak davası için kollarını sıvadı.
Davacı işçilerin avukatı İsmail Dede, kararın fabrikaya tebliğ edilmesine rağmen işçilerin ne işe iadesinin yapıldığını, ne de tazminatın ödendiğini belirterek, "Fabrikanın, kararın tebliğ edilmesinden sonraki bir ay zarfında bu kararı uygulaması gerekiyordu. İşçilere henüz ödeme yapılmadı
ve işe geri alınmadılar. Biz de işçilerin paralarını almaları için alacak davası açıyoruz. Davanın 2 yılı aşkın süredir devam etmesi yargıdaki yoğunluğu gözler önüne seriyor" diye konuştu.

Bu ilan isbasvurusu.org sitesinden yayınlanmıştır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınızı ve Düşüncelerinizi bizimle paylaşın.