Kayıt dışı istihdam SGK'ya 24 milyar tl zarar

Sosyal Güvenlik Kurumu(SGK) Başkan Yardımcısı ve Yönetim Kurulu Üyesi Fatih Acar, Türkiye'nin yüzde 43.5 oranındaki kayıt dışı istihdamının zararının yıllık 24 milyar TL olduğunu söyledi.
Atatürk Kültür Merkezi'nde Yenilikçi Yöntemlerle Kayıtlı İstihdamın Teşviki Hibe Programı kapsamında panel düzenlendi. Orta Karadeniz Kalkınma Ajansı, Türkiye Teknik Elemanlar Vakfı (TÜTEV), Karadeniz Sanayici ve İşadamları Dernekleri Federasyonu (KASİF), Karadeniz Sanayici ve İşadamları Derneği (KASİAD) katkılarıyla yürütülen projenin eğitim ve tanıtım toplantısına katılan Sosyal Güvenlik Kurumu(SGK) Başkan Yardımcısı ve Yönetim Kurulu Üyesi Fatih Acar, günümüzde ekonomik sistemin önemli sorunlarından
birinin kayıt dışı istihdam olduğunu, çalışanların hiç bildirilmediği gerçek ücretlerinin veya çalışma sürelerinin eksik bildirildiği durumları ifade ettiğini kaydetti.
SGK'ya bildirilmeyen kayıt dışı istihdamın toplam istihdam içindeki oranının TÜİK verilerine göre 2010 yılı Ekim ayı itibariyle yüzde 43,5 olarak gerçekleştiğini belirten Acar, oranın halen çok yüksek olduğunu, 2001 yılındaki yüzde 52.8 oranına göre ise düşüş sağlandığını ifade etti.
İleriye dönük sosyal güvenlik sisteminin kurulmasına çalışıldığını belirten Acar, "Türkiye açısından önemli çalışmalar var. Kayıt dışı olsunu ciddi bir sorun. Özel sektör, devlet kurumları, sanayiciler, iş adamları hep beraber çalışarak bu sorunu çözmesi gerekli. Yaptığımız çalışmalar la sosyal güvenlik kapsamın da kayıt dışı kayıt altına alındığı zaman 24 milyar TL bir kaynak ortaya çıkacak. Geçtiğimiz yıl sosyal güvenlik açığının 26 milyar TL olduğunu düşündüğümüzde ne kadar
önemli olduğu ortaya
çıkacak, Bu, Türkiye'de daha çok yatırım demektir. Yaptığımız çalışmalarla 850 bin kişinin kayıt altına alındığını görüyoruz" dedi.
Gerçek ücretlerin ve çalışma sürelerinin eksik bildirildiği durumların kayıt dışı istihdamla mücadelenin en zor bölümünü oluşturduğunu ifade eden Acar, "Geçmiş dönemlerde kuruma yapılan 9 milyon 30 bin 220 sigortalının, 4 milyon 348 bin 597'si yani yüzde 48'den fazlasının pirim bildirimleri esas kazanç alt sınırından yapılmaktadır. Ödenen primlerin yaklaşık yarısı asgari ücret düzeyinden bildirilmiş kazanç üzerinden yapılmaktadır. Burada sorulması gereken soru sigortalıların bildirdiği prime esas
kazançların ne kadarının gerçeği yansıttığıdır" diye konuştu.
Panelde Vali Yardımcısı Haluk Şimşek, OKA Birim Başkanı Dr. Mustafa Güler, KASİF Genel Sekreteri Yaşar Bıyıklı, KASİAD Genel Sekreteri Hakan Uysal ve TÜTEV Samsun Şube Başkanı Dursun Aksoy birer konuşma yaptı.

Bu ilan isbasvurusu.org sitesinden yayınlanmıştır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınızı ve Düşüncelerinizi bizimle paylaşın.