Hakkari kesk'ten protesto

Hakkari KESK Şubeler Platformu, "Torba Yasası" ile Ankara'da yapılan eylemde hükümetin ve polisin sert tutumunu protesto etti.
Belediye binası önünde hafif kar yağışı altında bir açıklama yapan KESK Şubeler Platformu Dönem Sözcüsü Cahit Balıkesir, hükümetin iktidara geldiği günden bugüne farklılıklara ve emekçilere karşı olan baskı ve yok sayma politikalarının gün geçtikçe su yüzüne çıktığını savundu. Toplumsal sorunların çözümü konusunda, gelirlerin adil ve eşit paylaşımı konusunda hükümetin söylemden öteye gitmediğini öne süren Balıkesir, pratikte hiçbir ilerleme göstermeyen iktidarın emekçinin daha çok yoksullaşmasına sebep
olduğunu, emekçileri farklı sınıflara ayırarak 4/C, 4/B kadrolu özel statü ve ücretli gibi bir ayrıma tabi tuttuğunu, birçok hizmeti de asgari ücretle taşeronlar üzerinden yaparak emekçilerin daha çok sömürülmesine, haklarının kısıtlanmasına sebep olduğunu iddia etti. Balıkesir, "Hızını alamayan hükümet; emekçileri daha fazla sömürmek ve haklarını kısıtlamak için 'Torba Yasası' adı altında evden çalışma, uzaktan çalışma ve çağrı üzerinde çalışma gibi esnek çalışma modelleri ile çalışanları pasifize edeceği,
emekçileri istediği zaman istediği işte çalıştırabileceği, istediği zaman sürgünü yasallaştırmanın bir kılıfı olarak istediği yere atayabileceği ve istediği zaman kamuda uzun yollar emek veren emekçinin emeğini yok sayarak kadrolaşmak amacıyla özel işletmelerde çalışan birini üst düzey yönetici olarak atayabileceği uygulamaları yasallaştırmaya çalışacaktır. Konfederasyonumuzun da içinde bulunduğu emek ve demokrasi bileşenleri, 'Torba Yasası'na dur demek için demokrasinin en önemli araçlarından birisi olan
eylem hakkını kullanmak üzere bütün engellemelere rağmen dün Ankara ilinde eylem gerçekleştirmiştir. Ancak Mısır'da, birçok Orta Doğu ülkesinde halkın diktatör ve sermayedar yöntemlerine karşı geliştirmiş olduğu başkaldırılarla ilgili yönetimlere demokrasi ve insan hakları
dersi veren Başbakan ve hükümet, bir kez daha iki yüzlülüğünü ortaya koyarak, farklı seslere karşı olan tahammülsüzlüğü göstererek emekçilerin Ankara'da düzenlemiş olduğu eyleme karşı sıkı yönetim uygulamalarını aratmayacak bir tutum
sergilemiş, büyük bir baskı ve şiddet uygulamıştır. Bu uygulamalardan sonra hükümetin emek, barış ve demokrasi mücadelesi verenlere karşı takındığı tavır ile Orta Doğu'da diktatörlerin halklara göstermiş olduğu tavır arasındaki farkı kamuoyunun takdirlerine sunuyoruz. Sonuç olarak emek bileşenleri olarak bu tasarıya karşı bundan sonra da mücadele edeceğimizi burada belirtiyor, Meclis'te grubu bulunan siyasi partilere sesleniyoruz ve 'Hükümetin işlediği bu günaha ortak olmamak için ret oyu kullanın' diyoruz"
şeklinde konuştu.
Basın açıklamasına Belediye Başkan Yardımcısı Abdullah Kılıç ve sivil toplum örgütü temsilcileri katıldı. Kar yağışı altında yapılan açıklama sırasında değişik sloganlar atan katılımcılar, daha sonra sessizce dağıldı.

Bu ilan isbasvurusu.org sitesinden yayınlanmıştır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınızı ve Düşüncelerinizi bizimle paylaşın.