Emekli maaş farkları toplu ödenecek

Maliye Bakanı Mehmet Şimşek, maaş farklarını alamayan emeklilere müjde vererek, "Emeklilerimiz hiç merak etmesinler, o farklar toplu bir şekilde ödenecek" dedi.
Şimşek, Şehitkamil Belediyesi'nin temizlik araçlarının hizmete alımı programı sonrasında basın mensuplarının sorularını yanıtladı. Bakan Şimşek, maaş farklarını alamayan emeklilerin durumuyla ilgili bir soru üzerine, "Onların hakkı, gecikme oldu, o da bizden kaynaklanmadı. Torba Tasarı'yı, ta aralık ayında müzakereler için meclise göndermiştik. Önce alt komisyonda çalışıldı, sonra üst komisyonda görüşüldü. Aslında tasarı, vatandaşımızın lehine olan çok güzel düzenlemeler içeriyor. İçinde emeklilerimiz
için maaş artışı da var. Takdir edersiniz ki meclisteki süreç uzun sürdü. Muhalefet her madde üzerinde konuştu, müzakere yaptılar, uzadı, uzadıkça da gecikme yaşandı. Emeklilerimiz hiç merak etmesinler, o farklar toplu bir şekilde ödenecektir. Gecikmeden dolayı üzgünüz ama bizden kaynaklanan, hükümetimizden kaynaklanan bir husus değil. Mecliste muhalefet müzekereleri oldukça uzattı. Tasarı, Cumhurbaşkanımız onayladıktan sonra yürürlüğe girecek. Yasa yürürlüğe girdikten sonra Çalışma ve Sosyal Güvenlik
Bakanlığı çalışma yapacak. Sonuç itibarıyla tasarı meclisten geçti, onaylanır onaylanmaz da yürürlüğe girecek. Emeklilerimiz merak etmesin" diye konuştu.
Torba yasalar ile ilgili dünkü açıklamasının hatırlatılması üzerine ise Bakan Şimşek, şunları söyledi: "Batının en gelişmiş ülkelerinde genel kurulda maddeler üzerine müzakere yapılmaz, tasarının tamamı üzerinde kim ne söyleyecekse söyler. Türkiye'de böyle değil. Komisyonda her madde konuşuluyor, tartışılıyor. Sonra genel kurula geliyor ve aynı süreç burada da yaşanıyor. Ben şunu söyledim; Türkiye'de iç tüzük gereği, çok uzun sürdüğü için torba yasalara ihtiyaç var dedim. Bu bir gerekliliktir, çünkü bu
ülkenin ihtiyaçları var. Emeklilerin maaşını artırmak için kanunu değiştirmek lazım. Niye, çünkü normal maaş artışı versek enflasyon oranında vermemiz lazım
dedik, yok. En düşük emekli maaşını yüzde 21.7 artıracağız dedik. Enflasyon yüzde 5, en düşük emekli maaşını yüzde 21. 7 artıracağız dedik. 4 katından fazla. Bunu nasıl yapacaksınız, kanun getirmeniz lazım. 58 kanunda değişikliği içerdi bu torba kanunu. 58 ayrı tasarı gelse, her tasarı için ayrı komisyon, her tasarı için ayrı genel kurulda gündem. Her
tasarıda muhalefet yürürlük maddesi üzerinde konuşuyor. Türkiye'nin manzarası bu. Torba tasarı bu, iç tüzükte bir zaruret. Gereklilik, ondan dolayı oluyor. İşin özüne inerseniz, Türkiye diğer gelişmiş ülkeler gibi iç tüzüğünü derleyip toplasa ve düzenlemeyi daha modern bir şekilde yaparsa o zaman bu torba tasarılara olan ihtiyaç azalır."
Bakan Şimşek, torba tasarıda 250'ye yakın madde bulunduğunu ve hepsinin de vatandaşın lehine olduğunu ifade ederek, sözlerini şöyle sürdürdü: "Tasarı, vatandaşın sorununu çözen maddelerle dolmu. Bakın trafik kazası geçirdiniz, hiç sorgusuz sualsiz tedaviniz yapılacak. Sosyal Güvenlik Kurumu ödeyecek. Bu yoktu. Bu vatandaşın lehine mi? Tabii ki lehine. Mesela eğitime katkı payı var, onu uzattık. Eğitimi destekleyeceğiz. Sendikal hakları artırdık. Nereden bakarsanız bakın her maddesi bir sorun çözüyor.
Şimdi vatandaşımızın vergi, sosyal güvenlik prim, yani borçlarının yapılandırılmasına, ödemesine kolaylık sağladık. Muhalefet diyor ki biz bunlara karşı değiliz, ee karşı değilseniz o zaman bir tasarı niye bu kadar süre alıyor? Dikkat ederseniz biz müzakereler yapılırken, çok fazla konuşmadık. Yani o eleştirilere, hani bir an önce bu tasarı yasalaşsın, emeklimiz maaşına kavuşsun, mükellefimiz borçlarını yapılandırsın diye, biz ne yaptık, tabiri caizse alttan aldık. Haksız eleştirilere doğru dürüst cevap
veremedik. Önemli olan burada vatandaşımızın sorununu çözmekti."

Bu ilan isbasvurusu.org sitesinden yayınlanmıştır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınızı ve Düşüncelerinizi bizimle paylaşın.