5 ve üzeri eleman çalıştıran işletmeler stajyer alacak

Torba Kanun ile stajyer ve çırak çalıştırma yükümlülüğü olan işyerlerinin kapsamı değiştiriliyor. Artık 10 veya daha çok değil, 5 veya daha çok işçi çalıştıran işyerleri de çırak ve stajyer çalıştırabilecek.

Habertürk Gazetesi'nden Ali Tezel'in haberine göre, Torba Kanun ile 5510 Sayılı Kanun’un 87’nci maddesinin (e) bendinde yer alan “zorunlu” ibareleri madde metninden çıkarılmaktadır. Yani, sadece okullarında okudukları teorik eğitimi pratik hale getirmekle görevli öğrenciler ve çıraklar değil, isteyen herkes çırak veya stajyer olarak işletmelerce çalıştırılabilecek.

Halen geçerli olan maddedeki zorunlu staj cümlesindeki “zorunlu” kelimesi kaldırılmakta ve işverenlerin işe alacakları işçileri stajyer ve çırak adı altında yıllarca çalıştırmalarına yol açılmaktadır. Artık işe girecek gençleri işverenler, işçi değil de yıllarca stajyer adı altında çalıştırabilecekler. İşsizliğin had safhada olduğu ülkemizde işe girebilmek amacıyla işçi değil de stajyer adı altında işe girmeyi kabul edecek çok kişi de vardır.

Stajyerliğin kısıtları ve süresi de belirlenmemiştir. 50 yaşındaki kişiyi de, 20 yaşındaki kişiyi de stajyer adı altında çalıştırma hakkı işverene verildiği gibi süresi de konmamış olup işçi yıllarca stajyer olarak çalıştırılabilecektir. İşçi değil de stajyer olarak bildirilen sürelerde çalışanın, yıllık izin, ihbar
ve kıdem tazminatı gibi iş kanunlarından doğan hakkı olmayacak, ayrıca stajyerler için SGK’ya emeklilik primi de ödenmeyeceğinden yıllarca stajyer olarak çalışan işçi ileride emekli de olamayacaktır. İş güvencesiz ve sosyal haklardan mahrum çalışanlarımız olacak, işverenlerimiz için dikensiz gül bahçeleri yaratılacaktır.



Bu ilan isbasvurusu.org sitesinden yayınlanmıştır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınızı ve Düşüncelerinizi bizimle paylaşın.