Kalıpçılar yerli otomobili destekliyor

TÜSİAD toplantısında gündeme gelen Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın "Yüzde 100 yerli otomobil üretelim" çağırısı Türk kalıp sanayisini sevindirdi.
Başbakan Erdoğan dün gerçekleştirilen TÜSİAD Genel Kurul toplantısında otomobil satışlarında tüm zamanların rekorunun elde edildiğini anımsatarak, 2002 yılında 91 bin adet otomobil satılırken, 2004 yılında satışın rekor seviyeye ulaştığını ve 451 bin olduğunu belirtmişti. Başbakan Erdoğan'ın "Geçen akşam Sayın Koç'a dedim, 'Artık soyadınız gibi bir marka ile şurada biz yerli otomobilimizi üretelim ve dünyaya diyelim ki, bak bu da artık bizim otomobilimiz" sözleri üzerine Ulusal Kalıp Üreticileri Birliği
(UKUB) Başkanı Şamil Özoğul yazılı bir açıklama yaptı.
Dünyada lüks otomobiller arasına giren Porsche Cayanne, BMW 5. ve 7. serisi için hem sac hem kalıp üretimi yapan Türk kalıpçılar olduğunu belirten Özoğul, "Türkiye ve Avrupa'daki kalıpçıların arasında teknoloji ve kalite anlamında bir fark yok, ancak tecrübe açısından birtakım eksikliklerimiz olabilir. Dünyada üretilen kalıpların yüzde 70'i otomotiv sektöründe
kullanılırken, Türk otomotiv sektörü kalıp ihtiyacının yüzde 80'ini yurt dışından temin ediyor. Ülkemizde özellikle 2000'li yılların başından
itibaren otomotiv sektörü ile paralel olarak büyüyen kalıp sektörü, iç piyasanın ihtiyaç duyduğu tüm kalıpların Türkiye'den tedarik edilmesine ve kalıp ihracatının arttırılmasına yönelik yapılacak her türlü çalışma için ana sanayi, yan sanayi ve eğitim kurumlarımız ile işbirliğine hazırız" dedi.

Bu ilan isbasvurusu.org sitesinden yayınlanmıştır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınızı ve Düşüncelerinizi bizimle paylaşın.