Hyundai yeni fabrika açma yolunda

HYUNDAI Assan Yönetim Kurulu Başkanı Ali Kibar, kasım ayında Başbakan Tayyip Erdoğan’ın Güney Kore’de gerçekleşen G-20 zirvesi sırasında Hyundai Başkanı ile yaptığı özel görüşmeden Türkiye’ye ilişkin yeni yatırım kararlarının çıktığını belirterek, ‘Yeni model ve yeni fabrika geliyor’ müjdesi vermişti. Geçen hafta Sanayi ve Ticaret Bakanı Nihat Ergün’ün, “Yatırımcılar Türkiye’ye büyük ilgi gösteriyor. Birisi Türkiye’deki otomobil üretimini 80-90 binden 250 bine çıkarmayı hedefliyor” açıklamasındaki o yatırımcının kendileri olduğunu doğrulayan Kibar, Koreyle görüşmelerin bu doğrultuda devam ettiğini söyledi. Kibar, “Yeni yatırım kararları kısa sürede belli olacak. Her şey olumlu gidiyor” dedi. Hyundai iş başvurusu yap

Kibar, kasım ayı başında Kore’de gerçekleşen Erdoğan-Chung görüşmesinin, Hyundai’nin Türkiye’ye daha olumlu bakmasına yol açtığını belirterek, zaten Türkiye’de büyümeyi planlayan Hyundai’nin bu görüşme sonrasında bunu hızlandırdığını kaydetmişti. Kibar, şu özel açıklamayı yapmıştı: “i20’nin üretimini artırmanın dışında Türkiye’ye yeni bir modelin daha üretimini
verecekler. Hem i20’nin üretiminin artması hem de yeni modelin devreye girmesiyle Adapazarı’ndaki fabrikanın kapasitesi artacak. Yeni bir fabrika veya mevcut fabrika üzerinde kapasite artırıcı yeni yatırımlar gündeme gelebilir. ”

Bu ilan isbasvurusu.org sitesinden yayınlanmıştır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınızı ve Düşüncelerinizi bizimle paylaşın.