Ara malı ithalatı işsizliği arttırır

TÜRKİYE Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu, ara malı ithalatındaki artışa dikkati çekerek, “Ara malı ithalatı arttığı sürece Bursa’daki Ahmet’in, Konya’daki Hasan’ın, Kayseri’deki Ayşe’nin işsiz kalması, ara malı imal eden sanayilerin kapanması demektir. Bizim esas en önemli yapısal sorunumuz burası” dedi. Hisarcıklıoğlu, İstanbul Ticaret Odası (İTO) Meclis toplantısında yaptığı konuşmada, İTO’nun 129. yaşının hayırlar getirmesini diledi. Rüşvet iddialarına ilişkin yargı süreciyle ilgili olarak İTO’ya “geçmiş olsun” dileğinde bulunan Hisarcıklıoğlu, “İTO Meclisine teşekkür ediyorum. Müthiş bir birliktelik yaptınız. Burada 29 Ekim’de geldim, Meclisimizle beraber oldum ama İstanbul Ticaret Odamın yumruk gibi bir araya gelmesi benim tüylerimi o zaman diken diken etti. Bundan dolayı ben esas sizlere teşekkür etmek için geldim bu Meclise” dedi. İTO bu birlikteliği gösterirken, 365 oda ve borsanın da yine yumruk gibi beraber olduklarını ifade eden Hisarcıklıoğlu, insanın dostunu düşmanını kötü günde bildiğini söyledi.
İTO Başkanı Murat Yalçıntaş da, İTO’nun kuruluşunun 129. yıldönümü olduğunu belirterek Mevlana’nın “Kendine gel, yepyeni bir söz söyle de dünya yenilensin. Sözün öylesine bir söz olsun ki, dünyanın sınırını aşsın” sözünü hatırlattı. Yalçıntaş, 2011 yılının böyle bir yıl olmasını temenni ettiğini söyledi. Bugün sadece TOBB Başkanı sıfatına sahip bir başkanı değil, aynı zamanda bir dostlarını ağırladıklarını ifade eden Yalçıntaş, “Sayın Başkanımıza sadece Türk özel sektörüne verdiği destekten
dolayı değil ama İstanbul’a, İTO’ya verdiği destekten dolayı ve çok kısa bir süre evvel geçirdiğimiz bu zor günlerde camiamıza ve de şahsıma verdiği büyük destekten dolayı çok teşekkür ediyorum. Kendisi de büyük alicenaplık gösterdi, ilk Meclisimize teşrif etti. Asil bir üsluptur” diye konuştu.

Bu ilan isbasvurusu.org sitesinden yayınlanmıştır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınızı ve Düşüncelerinizi bizimle paylaşın.