2010 yılı temmuz-eylül döneminde ihracatçı firmalarda ortalama çalışan sayısı 35'i beyaz yakalı, 120'si mavi yakalı ve 4'ü Ar-Ge personeli olmak üzere toplam 159 olarak gerçekleşti. Bu rakam, ikinci çeyrek sonuçlarında 132 olmuştu.
Bu dönemde istihdam edilen ortalama yeni çalışan sayısı 14 olurken, yeni çalışan istihdam ettiğini belirten firmaların oranı yüzde 60 seviyesinde gerçekleşti. Bu oran ilk 500 firmada yüzde 63,4, ikinci 500 firmada yüzde 66,2, diğer firmalarda ise yüzde 53,7 oldu. Temmuz-eylül döneminde beyaz ve mavi yakalı çalışan sayılarının arttığını söyleyen firmaların oranı yüzde 43,2 olarak dikkati çekerken, ekim-aralık döneminde yeni çalışan istihdam edeceğini söyleyen firmalar beyaz yakalılar için yüzde 25,6, mavi yakalılar için yüzde 27,6 oldu. Ekim-aralık döneminde istihdam edilmesi planlanan ortalama yeni çalışan sayısı ise 10'a geriledi.
Mehmet Büyükekşi, yılsonu için belirledikleri 250 binlik yeni istihdam hedefinin yakalanacağını düşündüklerini, hedefe ulaşmak için 40-50 bin kişilik bir istihdama ihtiyaç duyulduğunu söyledi.
Bu ilan isbasvurusu.org sitesinden yayınlanmıştır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
Yorumlarınızı ve Düşüncelerinizi bizimle paylaşın.