Kalifiye kaliteyi arttırır

Adana Sanayici ve İşadamları Derneği'nin (ADSİAD) düzenlediği geleneksel toplantıların bu ayki konuğu Türk Standartları Enstitüsü (TSE) Bölge Müdürü Reşit Özuğur oldu.

Seyhan Oteli'nde gerçekleşen toplantıda konuşan Özuğur, "TSE'nin tanımı, TSE belgesi ve üretimde TSE'nin önemi, TSE iş sağlığı ve güvenliği, ISO 9000 avantajı, ISO 14001 çevre belgesi, firmalara ait cihazların kalibrasyonu ve üretimdeki önemi, ithal malların standartlara uygunluğu
ve hizmet yeterlilik belgesi" konularında bilgi sundu.

TSE'nin sanayici ve işadamlarının dünya standartlarında üretim yapabilmesi ve uluslararası rekabeti için mesai kavramı olmadan çalıştığını vurgulayan Özuğur, TSE'nin Avrupa ülkeleri ile birebir uyumlu 32 bin standardı olduğunu belirtti.

Üretimi gerçekleşen ancak standardı olmayan bir ürün için de kendilerine başvurulabileceğini dile getiren Özuğur, "TSE, yeni bir ürün için standart almak isteyen sanayici ve işadamlarına yönelik AB standartları çerçevesinde çalışma yapmaktadır." dedi.

Firmaların araştırma-geliştirme birimlerine önem vermesi gerektiğini anlatan Özuğur, kalifiye eleman istihdamının ürün kalitesinin artması ve standardın yükselmesinde etkin rol oynayacağını kaydetti.

Yurtdışında yaklaşık 80 ülkede ürün belgelendirmesi yaptıklarının altını çizen Özuğur, ekonomiye ve istihdama katkı koyan işadamları için günün her saatinde göreve hazır olduklarını söyledi.

ADSİAD Başkanı Cahit Sınmaz ise, TSE Belgesi'nin önemine vurgu yaptığı konuşmasında, uygarlığın beşiği olarak görülen, sanayileşen ve gelişmiş ülkelerde sosyal, kültürel ve ekonomik yaşamın belirli standartları olduğuna dikkat çekti.

Konuşmaların ardından soru-cevap bölümüne geçildi. ADSİAD Başkanı Sınmaz, toplantının sonunda ADSİAD'ın TSE Bölge Müdürlüğü adına TEMA Ormanı'nda toprakla buluşturduğu 5 adet fidanı simgeleyen plaketi Bölge Müdürü Reşit Özuğur'a sundu.

Bu ilan isbasvurusu.org sitesinden yayınlanmıştır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınızı ve Düşüncelerinizi bizimle paylaşın.