İşsizliğe politika ile çözüm bulunmalı

ÇALIŞMA ve Sosyal Güvenlik Bakanı Ömer Dinçer, işsizliğin kolayca, sadece devletle birlikte çözülecek bir sorun olmadığını belirterek, işsizlik politikası geliştirilmesi gerektiğini söyledi.

12'nci Çalışma İlişkileri Kongresi Antalya'nın Serik İlçesi'ne bağlı Belek turizm beldesinde Belconti Otel'de başladı. Süleyman Demirel Üniversitesi Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri bölümünün organizasyonuyla gerçekleyen kongre Pazar günü sona erecek. Kongrenin bu yılki teması ise 'İşsizlik ve İstihdam' olarak belirlendi. Kongreye Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Ömer Dinçer, Türk-İş Genel Başkanı Mustafa Kumlu'nun yanı sıra Türkiye'nin farklı üniversitelerinden öğretim üyeleri, Türk-İş eski Başkanı ve CHP Milletvekili Bayram Meral, Türk-İş eski başkanlarından Salih
Kılıç katıldı.

Bakan Ömer Dinçer, Türkiye'deki işsizlik durumunun devam edecek gibi göründüğünü belirterek, hükümetin ve bakanlığın aldığı tedbirler, yapılan düzenlemelere rağmen, "İşsizliğin kolayca sadece devletle birlikte çözülecek bir sorun olmadığıın altını çizmek istiyorum" dedi. Küresel ekonomik krizle birlikte tüm dünyadaki işsizlik oranları artarken Türkiye'de alınan tedbirlerle artışın sınırlı kaldığını kaydeden Bakan Dinçer, "Bunun bir çok nedeni var. Herşeyden önce bizim ülkemiz krizden çok uzun süreli etkilenmedi. Diğer ülkelere göre, 2 çeyrek, daha geç etkilendik. Yine diğer ülkelerden daha erken çıkmaya başladık. 2009'un son çeyreğinde ülkemizde büyüme emareleri ortaya çıktı. 2010 yılının ilk iki çeyreğinde de ciddi bir büyümeyi ortaya koyduk" diye konuştu.

Orta vadeli tahminlere göre yılı yüzde 6.8 büyümeyle tamamlayacaklarını düşündüklerini ifade eden Bakan Dinçer, uluslararası tahmin kuruluşlarının ise Türkiye için büyümeyi daha yüksek hesap ettiklerini kaydetti. İşsizlik oranının krizin Türkiye'de hissedilmeye başladığı 2008 Eylül ayından artmaya başladığı ve 2009 Şubat ayında yüzde 16.1'le tavan yaptığını kaydeden Bakan Ömer Çelik, krizden hemen sonraki dönemlerde yüzde 24 civarında olan genç işsizlik oranının bu yıl yüzde 19 olarak ortaya çıktığını ve bu rakam OECD ülkeleriyle aynı seviyede bir gerçekleşme oranı olduğunun altını çizdi.

Bu ilan isbasvurusu.org sitesinden yayınlanmıştır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınızı ve Düşüncelerinizi bizimle paylaşın.