Yatırım olmayınca işsizlik arttı

işsizlik
 İşsizliği arttıran bir nedende ülkemizde yapılacak yatırımların yurtdışına kaçması. bunun birçok nedeni olabilir ama en önemlisi bence ülkemizdeki ekonomik istikrarsızlık. yatırım yapacak girişimciye yeterli güveni veremezsek oda parasını yurtdışında değerlendirir.

Türkiye'den 8.5 yılda yurtdışına kaçan sermaye 12.1 milyar dolar oldu. Eğer bu yurtiçinde kalsaydı 69 bin kişi işsizlikten kurtulacaktı
Türkİye'ye uluslararası doğrudan yatırım girişlerinin yüzde 49.3 azalışla 1.6 milyar dolara gerilediği 2010 yılının ilk 6 ayında, doğrudan yatırım için yurtdışına göç eden yerli sermaye miktarı % 8.6 azalışla 963 milyon dolar oldu.

Merkez Bankası'nın Haziran ayı Ödemeler Dengesi geçici verilerine göre Türkiye'de kişi başına ortalama yatırım maliyetinin 269 bin 264 TL olduğu düşünüldüğünde, 5 bin 550 kişiye yeni iş imkanı sağlayacak sermaye yurtdışına gitmiş oldu. Son 8.5 yıllık dönemde yatırım için yurtdışına göç eden 12.1 milyar dolarla ise, 69 bin kişilik yeni iş fırsatı yabancıya kaptırıldı. Yurtdışına doğrudan yatırım için giden Türk sermayesinin yüzde 51'i hizmetler sektörüne yönelirken % 44.1'i sanayi
yatırımlarını tercih etti.

2002 yılından Haziran 2010'a kadar olan yaklaşık 8.5 yıllık dönemde doğrudan yatırım olarak yurtdışına yönelen 12 milyar 176 milyon dolarlık yerli sermayenin 7 milyar 446 milyon dolarlık bölümü Avrupa ülkelerine gitti 8.5 yıllık dönemde 2 milyar 529 milyon dolarlık Türk sermayesini doğrudan yatırım olarak çeken Azerbaycan ilk sırada yer aldı.

Bu ilan isbasvurusu.org sitesinden yayınlanmıştır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınızı ve Düşüncelerinizi bizimle paylaşın.