Referandumdan sonra toplu sozlesme

Görüşmelerin 18 Ağustos çarşamba gününe ertelendiğini açıklayan Devlet Bakanı Hayati Yazıcı, önerinin incelenmeye değer olduğunu belirterek, “Bu konuyu karara bağlarsak bu mutabakat zaptı olacak” dedi. Memur konfederasyonları ise referandum sonucuna bağlı kalmaksızın toplu sözleşme kararı alınmasını istedi.

Hükümet ile memur konfederasyonları, 15 gün sürecek toplu görüşmelerin birinci turunda memur maaşlarına gelecek yıl yapılacak zammı belirlemek üzere dün bir araya geldi. Devlet Bakanı Hayati Yazıcı başkanlığında gerçekleştirilen toplantının başlamasından 2 saat sonra KESK heyeti görüşmeler devam ederken dışarı çıktı. KESK Genel Başkanı Sami Evren, toplantıda artık toplu görüşme döneminin kapatılması gerektiğini ve toplu sözleşme yapma çağrısında bulunduklarını söyledi. Evren, 300 liralık seyyanen zam talebini görüşmek istediklerini, bunun da kabul edilmediğini, bu koşullarda
gerçek bir toplu pazarlık yapmak mümkün olmadığı için görüşmeden ayrıldıklarını söyledi. KESK heyetinin dışarı çıkmasının ardından toplantıya ara verilirken, Bakan Hayati Yazıcı’nın tekrar görüşmek istemesi üzerine Sami Evren görüşmelere geri döndü. Aranın ardından görüşmelerin 18 Ağustos Çarşamba günü yapılması kararlaştırıldı.

Bu ilan isbasvurusu.org sitesinden yayınlanmıştır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınızı ve Düşüncelerinizi bizimle paylaşın.