![]() |
| otomotiv sektörü |
Türkiye'nin otomotiv üretimi hem ihracat pazarının canlılığını muhafaza etmesi hem de iç piyasadaki talep patlamasının etkisiyle 2010 yılında 1 milyon 100 bin adete yaklaşacak.
Bu artış, özellikle kriz döneminde işlerini kaybetmekle yüz yüze kalan otomotiv yan sanayicilerini sevindirdi.
Krizin başladığı 2008 yılı son aylarından, 2009 yılı ortalarına kadar küçülerek ya da işçi çıkartmak zorunda kalarak hayatta kalan yan sanayiciler bu yeni tablo karşısında yaz tatillerini iptal edip yeniden üç vardiya çalışmaya başladılar. Taşıt Araçları Yan Sanayi Derneği (TAYSAD) Başkanı Celal Kaya bugünden bakıldığında 2011 yılının da oldukça iyi göründüğünü, önemli ölçüde otomotiv yan sanayi firmasının eylül ayından itibaren öncelikle geçen yıl işten çıkardığı işçilerinin henüz bir başka işe yerleşmemişleri olmak üzere yeni işçi alımına başlayacaklarını söyledi. Kale Radyatör Yönetim Kurulu Üyesi ve TAYSAD Başkanı Celal Kaya, 540 kişinin çalıştığı fabrikalarında ağustos ayında sadece 10 kişinin izin kullanabildiğini, ana fabrikalar tatilde olmasına rağmen yan sanayinin tatil sonrası siparişler
için çalıştığını belitti.
Celal Kaya, Ford Otosan fabrikasındaki tatilin bu hafta, gelecek hafta ise Tofaş'ta sona ereceğini, Renault'un fabrikadaki düzenlemeler nedeniyle 4 haftalık tatil yaptığını ancak bütün bu önceden planlanmış tatillere rağmen, yan sanayinin aldığı siparişleri yetiştirmek için çalışmalarını sürdürdüğünü dile getirdi. OSD verilerine göre yılın ilk 6 ayında Türkiye'de yapılan ticari araç üretimi 333 bin adetle zirve yapan 2008 yılına ulaşamadıysa da, 235 bin adetle son 10 yılın en yüksek ikinci rakamını yakaladı. Tofaş'ın yeni Doblo ile birlikte belli pazarlar için önceki Doblo'nun üretimini sürdürmesi, Ford'un da Transit ve Transit Connect üreminde öngörülenin üzerine çıkması yan sanayideki canlılığının nedeni olarak açıklanıyor.
Bu ilan isbasvurusu.org sitesinden yayınlanmıştır.

Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
Yorumlarınızı ve Düşüncelerinizi bizimle paylaşın.