İşsizlik gerçekten azaldımı?

 2009 mayıs ayına göre bu yıl aynı ayda işsizlik rakamları rekor düzeyde azalma gösterdi. peki bu azalma gerçektende işsizliğin azaldığının göstergesimidir?

TİSK Başkanı Tuğrul Kutadgobilik rakamların aldatmaması gerektiğini söyleyerek, şöyle konuştu:

"Türkiye işsizlik sorunuyla başa çıkacak tedbirleri henüz uygulamaya koymadı. Bugün gelinen sonuç mevsimsel gelişmelerin sonucudur. Gençlerde 4 gençten biri, kadınlarda 5 kadından ikisi işsizdir. Türkiye işsizlik olayını çözmüş değildir. Bu rakamlar bizi aldatmasın.

TİSK olarak 24 işkolunda 9 bin 700 üyemiz var. Sorunun çözümü için tedbirler daha yerine getirilmedi. Hükümetin çalışmaları var ama henüz ortada bir tedbirler paketi konulmadı. Her sene 800 bin genç istihdam piyasasına katılıyor ve kronik işsiz sayımız 5.5 milyon. Resmi rakamlar hakkında ciddi şüphelerimiz var. Ayrıca yapması gereken işin altında çalışanları ben işsiz
sayıyorum. Avrupa'da da böyle bakılıyor. İstihdam konusu kendi haline bırakılacak bir konu değildir. Ekonominin en önemli konusudur. Palyatif çözümlerle çözülemez. Hükümet, işveren, işçi örgütleri, medya ve kamuoyu bu sorunun üzerine el birliğiyle gitmelidir."

Açıklanan rakamları değerlendiren KESK Başkanı Sami Evren de, "Rakamlar gerçekten böyleyse hükümetin işi kolay ama rakamların dili gerçek değil. Bu orana iş aramaktan umudunu kesmiş olanların sayısının da eklenmesi gerekiyor" dedi.

Bu ilan isbasvurusu.org sitesinden yayınlanmıştır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınızı ve Düşüncelerinizi bizimle paylaşın.