Fazla maaş için DSİ bırakılırmı?

 Bildiğiniz gibi dsi bir devlet işletmesi ve buradan dsi iş başvurusu bağlantısı vereceğimizi düşünmeyin :) konumuz siz desi'de memur olsanız 1.500 tl maaş alsanız 4.500 tl için özel sektöre geçermisiniz?

Devlet Su İşleri'nde (DSİ) 1.500 lira alan personel, 4-5 bin lira veren özel elektrik şirketlerine geçince devlette işler aksadı. Bu durum, personeli transfer eden firmaların işlerine de darbe vurdu. Şirketlerin hazırladığı fizibilite raporları, personel yetersizliği sebebiyle DSİ'de bekliyor. Yetkililer, çalışanları devlette tutabilmek için daha yüksek maaş verilmesini istiyor.

Enerji kaynaklarının çeşitlendirilmeye yönelik çalışmaları 'ücret' krizi yavaşlattı. Özel sektördeki yüksek maaşlar sebebiyle personelin Devlet Su İşleri'nden (DSİ) ayrılıp enerji firmalarına geçmesi, kurumu zor duruma düşürdü. Enerji şirketleri tarafından hazırlanan hidroelektrik santrallerine ilişkin fizibilite raporları, DSİ'de yeterli sayıda deneyimli personel kalmaması yüzünden arşivlerde bekliyor. Yığılmalar sebebiyle raporları bulmakta zorlanan Devlet Su İşleri, firmalardan bir iki yıl öncesinde gönderdikleri fizibilite raporlarını istiyor.

Devlet Su İşleri'nde yaklaşık bin 500 lira alan bir çalışan, 4-5 bin lira maaş veren enerji şirketlerini tercih ediyor. Deneyimli personelin özel sektöre kaçtığına dikkat çeken bir firma yetkilisi, "Bunun için de bizim başvurularımız bir türlü değerlendirmeye alınmıyor. İki yıl önce verdiğim bir fizibilite raporunu bulamadıkları için benim kapımı çaldılar. İşleme alınması için tekrar geri göndermek zorunda kaldım." dedi. Bir başka sektör temsilcisi de uzman sayısındaki azalma dolayısıyla fizibilite
raporlarında problem yaşanabildiğine dikkat çekerek, Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu'nda (EPDK) olduğu gibi daha yüksek maaşa nitelikli eleman çalıştırılması gerektiğini kaydetti.

Özel sektörün tespitlerini doğrulayan DSİ yetkilileri ise hidroelektrik santrallerine ilişkin fizibilite raporlarını inceleyen personelin son üç yılda yarı yarıya azaldığını, düşük maaşlar sebebiyle uzman eleman kaybının devam ettiğini söyledi. Emekli olanların yanı sıra önceki yıl 37 personel genel müdürlükten istifa ederken, 2007 yılında da görevinden ayrılmak isteyen 40 personel için istifa oluru verilmişti. DSİ Genel Müdürlüğü'nde yaklaşık 24 bin 500 personel istihdam ediliyor. Bunun bin 632'si genel idari hizmetlerden oluşurken, 4 bin 500 de teknik personel olarak görev yapıyor.

Enerji şirketlerinin hidroelektrik santrallerine ilişkin projeleri devam ederken, Elektrik Üretim AŞ'ye ait 19 gruba ayrılan, 52 akarsu santralinin ihalesi de gelecek ay yapılacak. Santrallere teklif veren yatırımcılarla birebir görüşmeler önümüzdeki günlerde başlayacak. Bu görüşmelerin ardından nihai pazarlık görüşmelerinin yapılması planlanıyor. Bu durumda, söz konusu santrallerin ihalelerinin nisan ayının ikinci yarısında gerçekleştirilmesi bekleniyor. 19 grup halinde özelleştirilecek santrallere rekor teklif gelmişti.

Bu ilan isbasvurusu.org sitesinden yayınlanmıştır.

3 yorum:

  1. bn yılmaz bozkurt 1988 malatya dogumnluyum lıse mezunuyum askerlık vazıfemı en ıı sekıl de yaptım bana da bır ıs ımkanı sunarsanız sevınırım sımdıden tsklr tel:0538 776 82 89 e-mail:bzk_44@hotmail.com

    YanıtlaSil
  2. s.abencengiz bilik istanbuldan 1980doğumluyum askerliksorunumyok ilahiyat önlisanterkimban birişimkanı sağlarsanız çok seviniirm rabbimrazıolsun şimdiden teşekürler 05373067225 ceng3404@hotmail.com

    YanıtlaSil
  3. Merhabalar, ben 01.01.1973 Beyşehir/KONYA Doğumluyum, 2001 Yılında Konya Şeker Fabrikasına, Muhabere sistemleri özellikle de Telsiz, kriptolu ve röleli büyük telsiz, Telefon Santrali Teknikeri ve opr. olarak TSK dan bonservis ve başarı belgelerimi beyan ederek, bu branşlarla ilgili iş talebinde bulundum, Ticaret Meslek Lisesi mezunuyum, kısmetse Büro Yönetimi, Kamu Yönetimi veya Halkla İlişkiler olarak Ön Lisans yada Lisans Programlarında okumayı düşünüyorum Üniversite sınavına girdim ve kazandım, 27.06.2001 Tarihinde Konya Şeker Sanayi ve Tic. A.Ş. de Telefon Santrali Teknikeri ve Operatörü olarak işe başladım şirketimde (9) yıl boyunca Telefon Muhaberesi alanında kendi çapımda ARGE faaliyetleri de yürüttüm IP Telefon yani Voip ve Sip uygulamalarıyla şirketimizin Muhaberat ve iletişiminde yenilikler yaptım, bütün bunları yaparken 9 yıl boyunca şirketime en iyi şekilde hizmet ettiğimi ve katkıda bulunduğumu düşünüyorum, bazı özel nedenlerden dolayı gerekli gördüğüm lüzum üzere 08.06.2010 tarihinde görevimden istifa ettim , özellikle TELESİS Marka PC Destekli Voip ve Sip Hizmeti verebilen hem Xman hemde Web Tabanlı Santral Yönetim Programlarını iyi bilen bu konuda yeterli teknik bilgiye sahip olan, Bilgisayar Donanımları, Pc Mic. Office Programları ile ilgili deneyim sahibi olan, Telefon ve Telsiz Operatörlüğü de yapan, Çağrı Merkezi Yönetimi, Büro Yönetimi ve Büro Hizmetleri Memurluğu ve Muhaberat (Haberleşme), Danışma, Randevu Servisi, Müşteri Hizmetleri, Halkla İlişkiler gibi alanlarda da bilgi ve deneyime sahip olan biriyim, eğer bu tür branşlarda eleman ihtiyacınız varsa uygun bir işte değerlendirilmemi saygıyla Arz ederim.

    Muhittin GÖZEL
    Kişisel Bilgilerim:
    Tel : 0332 247 66 97
    Cep Tel: 0536 433 73 42
    e-mail : muhittingozel@msn.com, mgozel@konyaseker.com.tr
    Adres : Hoca Cihan Hanay başı Mahallesi Ok Yay sokak No:20
    Selçuklu/KONYA

    YanıtlaSil

Yorumlarınızı ve Düşüncelerinizi bizimle paylaşın.