Yardımcı abla projesinde 15bin genç kıza iş

 MEB 15 bin genç kızı eğiterek "yardımcı abla sertifikası" verecektir. bu sertifikayı alan kızlar devlet okullarında yada özel okullarda ana sınıflarında öğretmenlik yapabilecek. 2011 yılına kadar kademeli olarak 15bin kişiye istihdam sağlayacak Milli eğitim bakanlığımız genç kızlarımıza bir umut oldu. AB projeleri ile finanse edilen projenin ilk meyveleri yani ilk atamalar 2009 nisan ayında yapılacak. lise mezunu tüm genç kızların katılabileceği bu projeye devlet şimdiden 2500 kişilik boş kadro ayarladı. şimdilik Yardımcı abla projesi başvuru koşulları ile ilgili detaylı bir bilgi bulunmamaktadır. bilgileri sitemizden takip edebilirsiniz.

90 yorum:

  1. böyle projede yer almak çok güzel olur benim açımdan çünkü çocukları çok seviyorum:)

    YanıtlaSil
  2. basvuru nasıl yapıcaz ileride ni yayınlayacaklar

    YanıtlaSil
  3. evet çok güzel bi imkan sağlamışlar eeminim birçok evde kalan genç kızlarımısa umut ışığı doğacaktır.

    YanıtlaSil
  4. Ben 38 yaşında ev hanımı bir bayanım. Genç kızlarımıza iş imkanı diye çok güzel bir hareket başlatmışsınız. Ama evlerinde çocuk bakan daha tecrübeli ve tüketici konumundaki bizim gibi bayanlarında bu imkandan yararlanması için başvuru koşullarının bizlere de uygun olarak belirlenmesi bizleri çok mutlu edecektir. Saygılarımla.

    YanıtlaSil
  5. ben 25 yaşında evli bir bayanım.benim bu projeye katılma hakkım var mı?bunu çok merak ediyorum.saygılarımla.

    YanıtlaSil
  6. ya başvuru tarihlerini dört gözle bekleyenlerdenim bende ama güzel bir proje

    YanıtlaSil
  7. bu proje gerçekten çok güzel bu projede yer almak ısteyenlerı daha net bır şekılde bılgılendırırsenız sevınırım yaş sınırı var mı en çok öğrenılmek ıstenenlerden biri herhalde budur

    YanıtlaSil
  8. bu projeye sadece lıse mezunu mu alınacak yoksa unıversıte mezunlarıda basvuru yapabılecek mı???

    YanıtlaSil
  9. bütün düz liseler geçerlimi bu projede

    YanıtlaSil
  10. yardımcı abla alımlarında yas sınırı var mı? her ılde mı yapılacak_

    YanıtlaSil
  11. her ılde yapılacak mı bu kurs

    YanıtlaSil
  12. ya sadece lise mezunlarına mı bu iş imkanı ben 2 yıllık muhasebe mezunuyum bizim için geçerli değilmi neden daha açık yazmıyorsunuz

    YanıtlaSil
  13. Bu haberi duyduğumda çok sevindim çünkü hayalimdeki mesleği yapabileceğim inşallah.Eğer gerektiği önemi ve değeri verirsek kazanmamamız için hiçbir engel yok...

    YanıtlaSil
  14. gercekten mukemmel bı fırsat ne zaman detaylı bı bılgı alabılırız acaba.. ne zaman faalıyete gecer sabırsızlanıyorummm :)

    YanıtlaSil
  15. biz milli eğitim bakanlıgına bağlı olarak çalışsak usta öğretiçilerede yardımçı abla olarakmı verilecez yoksa kadrolularamı

    YanıtlaSil
  16. lise mezunuyum detaylı bilgileri ne zaman alabiliriz bilgilendirmenizi istiyorum

    YanıtlaSil
  17. sezen bence güzel bir proje ama ilk başta meslek yüksek okulları ve kız meslek lisesi çocuk gelişimi mezunlarına tanınmalı. Ayrıca onlar çöcuk gelişimi eğitimi yıllarca alırken lise mezunlarına faydalacagı bu hak boş kalan yerler olursa tanınmalı.yoksa myo ve meslek liselrrine haksızlık olur.herkez için hayırlısı olsun.....

    YanıtlaSil
  18. ARKADAŞLAR BEN MEB ARADIM BU HABERİ YALANLADILAR

    YanıtlaSil
  19. süper bişey bende lise mezunuyum 5 yıldır anasınıfında çalışıyorum böyle bir imkan bizim için süper başvuruları dört gözle bekliyorumm çocuk gelişimini okumadığım için pişman olmuştum ama buda güzel bir fırsat benim için en azındannn :))

    YanıtlaSil
  20. ben lise lise çocuk gelişimi mezunuyum ve şuan açık öğretimbaşka bir bölümde okuyorum bundan bende yararlnabilirmiyim

    YanıtlaSil
  21. nereye başvurcaz ne olur yardımcı olun cevaplarsanız sevinirim

    YanıtlaSil
  22. neden kimse ye bu konuda bilgi sahibi değil

    YanıtlaSil
  23. evet güzel fakat başvuru yeri tarihi pilot iller kurs başlayıncamı açıklanacak biz kaçırdık diye tüh vah çekeriz artık.

    YanıtlaSil
  24. nereye başvurucaz merişten
    hiçbir bilgim yok keşke böyle imkanlar bizi hayal kırıklılığına uğratmaz gerçek olupta şu kriz sıkıntılı dönemlerimize bir nebze ışık olsun isterim
    inşallah enkısa zamanda bilgi verirsiniz bu konuda hiçbir bilgiye sahip değilim temennim inş bütün gençlerimizin bir uğraşı olsun nemutlu türküm diyene

    YanıtlaSil
  25. proje çok güzel ama başvurular nereye ve ne zaman bilgilenmek istiyoruz

    YanıtlaSil
  26. bu konuda gelişme oluursa bilginiz olursa lütfen benide bilgilendirin ne zaman başlayaacak düzliseliler girebilecekmi hasibeavci@msn.com agelişmeleri gönderirseeniz memnun olurum

    YanıtlaSil
  27. ben lise menzunuyum bu iş için kayıt ne zaman lütfen msn adresime ollayın kumbeji_17@hotmail.com

    YanıtlaSil
  28. bu çok guzel bi iş imkanı ne zaman olcak kayıtlar meb bakanlıgına mı yapılcak bilgisi olan lütfen yazsın.şimdiden teşekkürler

    YanıtlaSil
  29. ben çocuk gelişimi meslek lisesi mezunuyum abla ögretmen prjesinin tarihleri ne zaman bide her ilde bu imkan varmı ben bu proje hakkında daha detaylı bilgi almak istiyorum vericeginiz cevabı nerden görebilirim şimdiden çok tşk ederim...

    YanıtlaSil
  30. ya başvuru nasıl yapılıyor...hiç kimsenin bilgisi yok mu bu konuda?bilenler lütfen bizi de bilgilendirsin

    YanıtlaSil
  31. ben meslek lisesi mezunuyu.28 yaşındayım.

    YanıtlaSil
  32. bız tamolarak nezamn basvurabılırız nısan ayında baslıycak kurs ıcın

    YanıtlaSil
  33. ben meslek lisesi mezunuyum. 29 yaşındayım. evliyim çocukları çok seviyorum.bence meslek liselerine öncelik tanınmalı .çünkü bu işin eğitimini alan insanların daha iyi yapacağına inanıyorum.

    YanıtlaSil
  34. arkadaslar eger olursa bızım ıcın buyuk bır fırsat.umarım yalan degıl gercek olur insallah!

    YanıtlaSil
  35. ben meb gittim sordum bugun sadece bı tasarıymış. geçerliliği kesin deilmiş. tam kesin bi tarihte vermediler.sadece haber yaptılar diolar yazı yokmuş ellerinde...hayırlısı bakalımm

    YanıtlaSil
  36. harika bir haber. ben meslek lisesi çocuk gelişimi mezunuyum.28 yaşındayım. evliyim,çocukları çok seviyorum. inşallah hayırlısı olur.

    YanıtlaSil
  37. arkadaşlar sadece bu kursa bağlı kalmayın.
    ben internetten arastırdım meb bağlı çocuk gelişimi üzerine aynı imkanları sunan birçok kurs var.ben başvuru yaptım.23 martta kursum başlıyor 4 ay sürecek(staj dahil)Ayrıca daha sonrasında iş imkanıda sunuyorlar.herkese kolay gelsin..

    YanıtlaSil
  38. ARKADAŞLAR MERHABA.BU KONU HAKKINDA BİLGİ ALAN BİRİ OLURSA BURDAN BİZİDE BİLGİLENDİRİRSE SEVİNİRİZ.BU ARADA ASLI NERDE BAŞVURU YAPTUN VE NEREYE.YARDIMCI OLURMUSUN LÜTFEN.

    YanıtlaSil
  39. ben meslek lisesi mezunuyum.vanlıyım.28 yasındayım .evliyim. 3 yaşında oğlum var.çocukları çok seviyorum.inşalah hayırlısı olur.bu işe çok ihtiyacım var.

    YanıtlaSil
  40. harika bir haber.çqcuk gelişimi mezunuyum.29 yaşın dayım.öncelik meslek liselerine tanınmalı.

    YanıtlaSil
  41. başlıcak deniliyor fakat istanbul da olmıcakmış bayrampaşa ilçe milli egitim müdürlügü öyle söylüyor lütfen dogru bir açıklama yapın bu konuda neden insanlara güzel bir açıklama yapılmıyor yoksa sadece torpillilermi girecek bu kurslara merak ettim

    YanıtlaSil
  42. Nasıl bişey anlamadım ortaya bişey atılıyor ne tarihi var ne başvurulacak yer var.Lütfen biri bizi aydınlatsın

    YanıtlaSil
  43. arkadaşlar peki kayıtları nasıl ve nereden yapabiliriz?ayrıca yaş sınırı var mı?

    YanıtlaSil
  44. artık açıklasınlar nerden başvuracaz neler gerekiyo...

    YanıtlaSil
  45. bence tamamen seçim yatırımı seçimden sonra bizi unatacaklar neden marttan önce değilde nisan diyorlar yer zaman hiç birşey demiyorlar inanmak istiyorum ama güvenemiyorum seçimden sonra bunuda bi kılıf bulacaklar emin olun bizi yine unutacaklar keşke her yıl seçim olsada insanlar biraz ilgi alaka görse.....

    YanıtlaSil
  46. bende çocuk gelişimi mezunuyum.29 yaşındayım. evliyim.bu haberi duyunca çok sevindim.bu işe çok ihtiyacım var.başvurunezaman.

    YanıtlaSil
  47. şimdi kalpten gideceğim biz usta öğreticilere kadro yok bulunamıyor oy oy yardımcı ablalara devlet 2500 kişilik boş kadro ayarlanıyor hop şu 2500 kişi biraz sıkışık atansın biz usta öğreticilerde kadrolu atanalım yani lütfen bize boş kadro ne zaman açılacak ona göre bekleyelim şu KePaze sınavından kurtulalım hakkımızdan fazlasını iade ederiz insaflıyızdır yani

    YanıtlaSil
  48. arkadaşlar madem nisanda atamalar var o zaman kurslar ne zaman açılacak.kurslar açılmadan atamalar nasıl olacak duğrusu anlıyamadım

    YanıtlaSil
  49. arkadaşlar benim anlayamadığım kurslar açılmadan atamalar nasıl yapılacak bilgisi olan varsa bilgilendirirse sevinirim

    YanıtlaSil
  50. niye bir proje başlatıldıı bunca boş genç kız büyük ümitlere kapıldıı ...nerde bu haberin gerisi niye kimse çıkıpta yardımcı ablalık projesine başvurulrıın başladığını söylemiyoo... bu türkiyede her şeyy boş önce duyrulur sonra gerisi gelemz zaten...!

    YanıtlaSil
  51. NİYE BİR AÇIKLAMA YAPILMIYOR,KAÇ AYDIR.

    YanıtlaSil
  52. Peki eğitim verilmeden nasıl Nisanda başlanıyor.Bu konuda bilgisi olan varsa foruma yazsın.Ayrıca yaş sınırlımı?MEB NEDEN BU KONUDA AÇIKLAMA YAPMIYOR!!!

    YanıtlaSil
  53. arkadşlar başvurulr başladımı nasıl olacak bilgisi olan yazsın dtaylı bi şeklde bizde ögrenelim lütfen

    YanıtlaSil
  54. insanları boşa umutlandırmayın gerçekte böyle bişe varsa şartlar ve gerekenleri açıkca yazın en azından uygun olmayanlarda boşa umutlanmasın. aslında çok güzel bi proje işsiz büyük bi kesim bayanlara iş olanağı sunuluyor inş boşa çıkmas umutlar hayırlısı hala bekliorus bi açıklama. bilgisi olan lütfen diğerleriylede paylaşsın şimdiden tşkr duyarlılığınıza..

    YanıtlaSil
  55. 25 mart hakkında bilgisi olan varmı. 25 martta meb e başvurulacagı dogrumu

    YanıtlaSil
  56. arkadaşlar 25 mart falan yok. sadece 5 mayısı bekleyin..

    YanıtlaSil
  57. SEÇİM PROPAGANDASINDAN BAŞKA BİŞEY DEĞİL BU BENCE UMUDUNUZU MESİN ARTIKBEN ÇOKTAAAN KESTİM..MART GELDİ GEÇİYOR NİSANDA BAŞLIYORDU HANİ KURS DAHA BAŞVURU YAPILMADI..YAZIK..RESMEN HAYALLERLE UMUTLARLA OYNANDI..

    YanıtlaSil
  58. proje çok güzel ama neden lise mezunları bir sürü 2yıllık öğrenciler var neden onlar değil dalgamı geçiyorlar bizimle bende lise hazır giyim mezunuyum ortaya bişey attılar gidiyorum soruyorum bizde bişey bilmiyoruz diyorlar dalgamı bu yaaa neden 5 mayıs arkadaşım anlamadım ben

    YanıtlaSil
  59. şu başvuru tarihi belli olsun artık umutla bunu bekliyoruz.

    YanıtlaSil
  60. arkadaşlar bu haberler yalan..sadece seçim arifesi için ilgi çekme..bu hükümetten iç çıkmaz boş bunlar..halkı değil yandaşlarını doyursunlar sadece..

    YanıtlaSil
  61. yalan falan degil güzelim oldugundA görürsün.. senin amacın siyaset yapmaksa başka bir yere canım..

    YanıtlaSil
  62. üniversite okuduğum yıllara yazık ben iş bulamıyorum millet lise mezunlarına işveriyo allah kahretsin batsın bu dünya

    YanıtlaSil
  63. merhaba başvurular ne zaman başlayacak artık açıklansın biran önce.saygılar

    YanıtlaSil
  64. böyle birsey oursa çok sevinirim.Ama kurs verilmeden nasıl atanabilinir ki.Hiç mantıklı değil.Umarım kurslar açılır herkes emeğini alır.Kurs tarihleri belli olunca yayınlarsanız seviniri.Kendim için ve tüm benim gibi durumda olanlar için .Saygılarimla.

    YanıtlaSil
  65. açıklayın artık sabrım kalmadı

    YanıtlaSil
  66. heryere sordum ama hiç bu başwru hakkında olumlu yanıt alamadım nasıl iştir anlamadım

    YanıtlaSil
  67. yeter artık ya kım bıze yol gosterecek nereye gıtsek cevap yok en ıyısı arkadaslar sesımızı baska sekılde duyuralım

    YanıtlaSil
  68. ben çocuk gelişimi 12. sınıfta okuyorum ve bu yardımcı abla kurslarını desteklemiyorum çünkü biz tam 3 yıl hatta 4 yıl bu işin eğitimini alıyoruz ve zorluğunu biliyoruz staj görüp deneyim kazanıyoruz ama bu kurs açılınca bizimle onlar arasında hiç bir fark olmayacağını düşünüyorum yanlış mı düşünüyorum birisi söylesin

    YanıtlaSil
  69. bence yalnıs dusunuyosun.bu durumda sende mezun oldugunda calısabılıceksın.herkezın ımkanı yok bı unı okumaya.bence at gözluklerı cıkar bıraz genıs dusun kardesım dıyorum sana.sadece kendını degıl etrafına bı bak derım ben...

    YanıtlaSil
  70. bence düz lise mezunları hak etmiyo ben 7 senedir bu okulu okuyom usta öğreticiyim sertifikam var hangi hakla başvuru yapmayı düşünüyosunuz ben bunlara HAKKIMI HELAL ETMİYORUM öbürdünyada görüşürüz

    YanıtlaSil
  71. ben düzlise mezunuyum ve üni kazandım maddi durumdan dolayı ünive gidemedim ck üzgünüm ve lütfen bazı akıllılar bizi es geçmeye calışıyorlar bunlara inanmayın benim gibileri göz önüne getirinde artık başvuruyu açıklayın

    YanıtlaSil
  72. ya artık birileri net bişey söylesin yeter artık

    YanıtlaSil
  73. ya neden bi acıklama yapmıyorlar nasıl nereye baswuracagız bizi bilgılendırın lutfen meb bisi soylemıyor anlamadım ben bunu ya

    YanıtlaSil
  74. YA ARKADAŞLAR BEN BUNU SÜREKLİ ARAŞTIRIYORUM GEÇEN SENEDE BUNA BENZER Bİ SEMİNER VARDI PİLOT İLLER BELLİ OLMADAN MEB Bİ AÇIKLAMA YAPMIYOR ANCA SEMİNERİN NERELERDE YAPILACAĞININ AÇIKLANMASINDAN SONRA KESİN BİŞEY SÖYLERLER

    YanıtlaSil
  75. benim de kız arkadaşım başvursa bari açılsa da....

    YanıtlaSil
  76. başvurular ne zmn yapılacak ve nereye duyuru falan varmı yada b, adres

    YanıtlaSil
  77. arkadaşlar boşuna sizde benim gibi vakit kaybetmeyin haftarca meb e gittim öyle bişey yok dediler

    YanıtlaSil
  78. bi ilan veriyosunuz bi umut ışığı doğdu diyoruz araştırıyoruz ama sonuç yok lütfen ümitlenirmeyin bizleri

    YanıtlaSil
  79. öyle bır şey yok arkadaşlar yalan mış

    YanıtlaSil
  80. RESMEN DALGA GEÇİYORLAR BİZİM UMUDUMUZLA. ALLAH HAK ETİNİ VERSİN...BAŞKA BİRŞEY DEMİYORUM.

    YanıtlaSil
  81. ben buna karsıyım ben suan hakkımla egıtım fakultesı okuyorum ogretmen olmak ıcın umarım boyle bır sıstem konulmaz
    yoksa bıze haksızlık olur ozaman egıtım fakultelerı kapansın bız hıc okumayalım lıseden sonra dırek egıtım alarak ogretmen olalım olmaz oyle sey umarım kabul olmaz haksızlık cunku

    YanıtlaSil
  82. senin okuduğun fakülteyle yaptığın öğretmenlik farklı bu kursala yapılan eğitim farklı sen gerçekten öğretmen oluyorsun ama bu kursu bitirenler öğretmenlerin yanında yardımcı oluyor sınıfta öğretmenin sınıf başkanı seçmesi gibi birşey yani umarım da inşallah böyle birşey olur bazı şeyler fakülte de okuyarak ta olunmuyor.

    YanıtlaSil
  83. hala umutluyum sabırla bekliyorum.

    YanıtlaSil
  84. inşallah olur dört gözle bekliyorum bişey bilen varsa yazsın lütfen

    YanıtlaSil
  85. hadi başlatın artık yaşımız ilerliyor azıcık bizi de düşünün

    YanıtlaSil
  86. ya önce lise mezunları alınsın sonra yetişkinler alınsın

    YanıtlaSil
  87. 2010 geliyor yardımcı ablalıktan ses yok bekliyoruz umarım umutlarımız boşa çıkmaz.bu bizim geleceğimiz hayal kırıklığı yaşamak istemiyorum

    YanıtlaSil
  88. ewtt 2010 geldi ve hala ses yok :(

    YanıtlaSil
  89. ben halk eğitim mezunuyum çocuk bakım elemanı kursunu bitirdim ama şuan iş başvurusunu nasıl yapabileceğimi bilmiyorum bunun için bana yardım ederseniz çok sevinirm... şimdiden teşekkürler..

    YanıtlaSil

Yorumlarınızı ve Düşüncelerinizi bizimle paylaşın.