Polisin askerlikten muafiyet kanunu mecliste

10 yıllık hizmet süresini dolduran polislerin askerlik yapmış sayılmasını öngören kanun tasarısı TBMM'ye sevk edildi. Tasarıya göre kanun çıktığında askerde bulunan emniyet mensupları terhis edilecek.
Askerlik Kanunu'nda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı, TBMM Başkanlığı'na sevk edildi. Tasarıya göre Emniyet Genel Müdürlüğü merkez ve taşra teşkilatı kadrolarında bulunan ve emniyet hizmetleri sınıfına mensup personel ile mezun olup göreve başlamak kaydıyla polis eğitim ve öğretim kurumlarında öğrenim görenler ve bu kurumların giriş sınavlarını kazanmış olanlardan askerlik hizmetini yapmamış olanların askere celp ve sevk işlemleri tehir edilecek. Bu yükümlülerden emniyet teşkilatında 10 yıllık
hizmet süresini tamamlayanlar askerlik hizmetini yerine getirmiş sayılacak. Bu yükümlüler ile ilgili bilgiler İçişleri Bakanlığı tarafından Milli Savunma Bakanlığına gönderilerek, nüfus kayıtlarına işlenmesi sağlanacak. 10 yıllık süre, polis eğitim ve öğretim kurumlarından
mezun olarak fiilen göreve başlanılan tarihte başlayacak. 10 yıllık süre tamamlanmadan herhangi bir nedenle emniyet teşkilatından ayrılan veya başka kuruma nakledilen veya bu süre içinde meslekten ilişiği kesilen personel, genel hükümlere
göre askerlik hizmetini yerine getirecek. Seferberlik ve savaş hallerinde düzenlemede yer alan hükümler uygulanmayacak. Bu maddenin yürürlüğe girdiği tarih itibarıyla düzenleme kapsamına giren personelden halen askerlik hizmetlerini yerine getirmekte olanlar, askerlik hizmetleri durdurularak terhis edilecek ve görevlerine iade edilecek.

Bu ilan isbasvurusu.org sitesinden yayınlanmıştır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınızı ve Düşüncelerinizi bizimle paylaşın.