Gaziantep Serbest Muhasebeci ve Mali Müşavirler Odası eski Başkan Yardımcısı Hüseyin Özbay, muhasebecilerin de kalifiyeli eleman sıkıntısı yaşadığını söyledi. Özbay, muhasebe sektöründe mali müşavirlerin ve muhasebecilerin kalifiye ara eleman sıkıntısı çektiğini, bununda giderilmesi için avukatların stajında olduğu gibi SMMM’lerin stajyerlik dönemlerinde SSK primlerinin Hazine tarafından karşılanmasının uygun olacağını ifade etti. Devletin yasalarının anlatıcısı, ikna edicisi ve uygulayıcısı olan SMMM’lere gerektiğinde devlet tarafından bir teşekkürün çok görülmemesi gerektiğini dile getiren Hüseyin Özbay, sıkıntılarını şöyle anlattı: “SMMM’lere ilk büro açımında faizsiz kredi verilmeli, en büyük sorunumuz olan mükelleflerden yeterli tahsilâtı yapamadığımızdan tahsilât sorunu halledilmelidir. Tasarı olarak bekleyen SMMM ücretlerinden KDV’de tevkifat uygulaması bir an önce hayata geçirilmelidir. Her geçen gün yeni yeni çıkarılan yasalarla adeta “iğneden ipliğe” sorumlu olur bir duruma gelen SMMM’lerin bekleyen sorunları bir an önce halledilir, buna bağlı olarak çalışma şartları iyileşirse devletin toplayacağı vergi gelirleri artacaktır.” Mali müşavirlik mesleği kanunun çıktığından bu güne kadar çok yol aldığını, mesleğin kariyer mesleğine dönüştüğünü, bir çok sorunun halledildiğini ifade eden Özbay, halledilmesi gereken bir çok sorunlarının bulunduğunu kaydetti. Sayıları 75 bine yaklaşan SMMM’lerin devletle-mükellef arasında köprü vazifesi gördüğünü açıklayan Hüseyin Özbay, “Devletin çıkarmış olduğu yasaların uygulanmasında devlete bir numaralı yardımcı, belge düzeninin oturmasında vergi gelirlerinin artırılması, kayıt dışılığın azaltılması, kayıt dışı istihdamın önlenmesinde öncü ve uygulayıcı olan SMMM’ler hak ettikleri iltifatı gerek devletten gerekse mükelleften yeterince görmemektedir.” eleştirisinde bulundu. Daha önce 2003 yılında çıkarılan
muhasebe ara elemanı olmak etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster
muhasebe ara elemanı olmak etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster
Muhasebeciler ara eleman sıkıntısı çekiyor
Gaziantep Serbest Muhasebeci ve Mali Müşavirler Odası eski Başkan Yardımcısı Hüseyin Özbay, muhasebecilerin de kalifiyeli eleman sıkıntısı yaşadığını söyledi. Özbay, muhasebe sektöründe mali müşavirlerin ve muhasebecilerin kalifiye ara eleman sıkıntısı çektiğini, bununda giderilmesi için avukatların stajında olduğu gibi SMMM’lerin stajyerlik dönemlerinde SSK primlerinin Hazine tarafından karşılanmasının uygun olacağını ifade etti. Devletin yasalarının anlatıcısı, ikna edicisi ve uygulayıcısı olan SMMM’lere gerektiğinde devlet tarafından bir teşekkürün çok görülmemesi gerektiğini dile getiren Hüseyin Özbay, sıkıntılarını şöyle anlattı: “SMMM’lere ilk büro açımında faizsiz kredi verilmeli, en büyük sorunumuz olan mükelleflerden yeterli tahsilâtı yapamadığımızdan tahsilât sorunu halledilmelidir. Tasarı olarak bekleyen SMMM ücretlerinden KDV’de tevkifat uygulaması bir an önce hayata geçirilmelidir. Her geçen gün yeni yeni çıkarılan yasalarla adeta “iğneden ipliğe” sorumlu olur bir duruma gelen SMMM’lerin bekleyen sorunları bir an önce halledilir, buna bağlı olarak çalışma şartları iyileşirse devletin toplayacağı vergi gelirleri artacaktır.” Mali müşavirlik mesleği kanunun çıktığından bu güne kadar çok yol aldığını, mesleğin kariyer mesleğine dönüştüğünü, bir çok sorunun halledildiğini ifade eden Özbay, halledilmesi gereken bir çok sorunlarının bulunduğunu kaydetti. Sayıları 75 bine yaklaşan SMMM’lerin devletle-mükellef arasında köprü vazifesi gördüğünü açıklayan Hüseyin Özbay, “Devletin çıkarmış olduğu yasaların uygulanmasında devlete bir numaralı yardımcı, belge düzeninin oturmasında vergi gelirlerinin artırılması, kayıt dışılığın azaltılması, kayıt dışı istihdamın önlenmesinde öncü ve uygulayıcı olan SMMM’ler hak ettikleri iltifatı gerek devletten gerekse mükelleften yeterince görmemektedir.” eleştirisinde bulundu. Daha önce 2003 yılında çıkarılan
Kaydol:
Kayıtlar (Atom)