Girişimcilik ruhunu geliştirmek ve girişimciliği özendirmek amacıyla düzenlenen Uygulamalı Girişimcilik Eğitimi Sertifika töreni yapıldı.
Türkiye İş Kurumu, KOSGEB, Karabük Ticaret ve Sanayi Odası ve Karabük Esnaf ve Sanatkarlar Odaları Birliği Başkanlığı'nca organize edilen "Uygulamalı Girişimcilik Eğitimi" kurusu sona erdi.
72 saat süren ve 50 kursiyerin katıldığı kurs sonunda, kursu başarı ile tamamlayan 46 kursiyere sertifikaları düzenlenen bir törenle verildi. Kursu başarı ile bitiren kursiyerlerin hazırlayacakları projeler KOSGEB tarafından kabul edilirse, eğitimi tamamlayan kursiyerler 27 bin TL karşılıksız hibe ve 70 bin TL faizsiz 4 yıl geri ödemeli kredi kullanabilecekler. Karabük Endüstri Meslek Lisesi'nde düzenlenen sertifika törenine Vali İzzettin Küçük, Milletvekilleri Mehmet Ceylan ve Cumhur Ünal, Rektör Vekili Prof. Dr. Dilek Dadaylı Paktaş, İşkur Müdürü Ferudun Karataş, TSO Başkanı Pehlivan Baylan, Esnaf Odaları Başkanı Nurettin Tümen, bazı daire müdürleri, kursiyerler ve öğrenciler katıldı. Törende bir konuşma yapan İşkur Müdürü Ferudun Karataş, sivil toplum kuruluşlarının işbirliği ile istihdamı desteklemek ve girişimci gençlerin fikirlerini hayata geçirmesine yardımcı olmak amacıyla böyle bir kurs düzenlendiğini ifade ederek "2010 yılı içinde düzenlenen Uygulamalı Girişimcilik Eğitimi kursu ile 46 kursiyer sertifika almaya hak kazandılar. Bu kursla amacımız bir iş kurma fikrinde olup, ancak maddi imkansızlıklar dolayısıyla ben bunu nasıl yapabilirim düşüncesinde olan gençlerimizin düşüncelerini hayata geçirmelerine yardımcı olmaktır. 72 saat süren eğitimimiz başarılı bir şekilde sonuçlandı. Bu arkadaşlarımızdan 10 kişinin hazırladığı dosyalar KOSGEB'e sunulmak üzeredir. Bu dosyalar kabul edilirse kendilerine öncelikle 27 Bin TL. karşılıksız hibe, 70 Bin TL'de geri dönüşümlü bir destek olmak üzere toplamda 97 Bin TL'lik bir kredi desteği ile