| Samsun ara eleman açığı |
Elektrik Elektronik Teknisyenleri Odası Başkanı Nihat Kahvecioğlu, 8 yıllık eğitimin devreye girmesinden sonra, meslek eğitim merkezlerinde uzun zaman kan kaybı yaşandığına dikkat çekti. Kahvecioğlu,babaların çocuklarını, 8 yılın sonunda lise ve üniversite tahsili yaptırmak sevdası uğruna, çocuklarını meslek liselerine vermediklerini ifade ederek,”Artık lise mezununun çöpçü bile olamayacağı Türkiye'de, her kez mutlaka haklı olarak çocuğunu üniversite okutmak gibi bir savaşın
içine giriyor. Bunu gören anne ve baba, ille de çocuğunu okul bitirme sevdasına takılıyor. Çocuklarımız üniversite sınavlarında yok olup gidiyor, ne meslek öğrenebiliyorlar, ne de üniversite okuyabiliyorlar, mezun oldukları zaman diploma da bir işe yaramıyor. Mezun olduktan sonra, teknik bilgiye sahip olmayan birçok kişi, ara eleman açığını kapatmak isteyen işletmelerimiz tarafından tercih edilmiyor. Bu durumda, sektörde ara eleman açığı ortaya çıkıyor”dedi.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
Yorumlarınızı ve Düşüncelerinizi bizimle paylaşın.