Fabrikamızda iş var çalışacak eleman yok

Fabrika çalışacak eleman bulamıyor
 Dengesiz nufus dağılımımız işgücü dağılımını da etkilemekte. İş bulabilmek için büyük şehirlere göç eden binlerce işsiz yanında küçük ilçelerde fabrikasında çalıştıracak işçi bulamayan işverenler de bulunmakta.

Giresun'un Alucra ilçesinde PVC ve demir doğrama üzerine faaliyet gösteren fabrika sahibi Mustafa Tavman, sunduğu tüm imkanlara rağmen yeterli eleman bulumadığı için zor günler geçiriyor. Kapasite artırımı için gerekli tüm hazırlıkların yapıldığı fabrikada, saha ve faaliyet kalemlerini artırmayı düşünen Tavman, hedeflediği istihdamı sağlayamadığı için yatırımları konusunda çaresiz kaldı.

 Komşu iller dahil, ilçede yoğun bir üretim yapmakta olan Mustafa Tavman, nitelikli eleman konusunda sıkıntı çektiğini ifade etti. Personeline sunduğu imkanlar hususunda oldukça bonkör davranan Tavman, çalışma şartlarının gayet rahat olduğunu, kalacak yer konusunda lojman sağlandığını, yemek hususunda üç öğün aşçı bulunduğunu, maaşın ise tercih konusunda tereddüt yaşayıp da büyükşehirin kahrına merak salanların arayıp da bulamayacağı ölçüde, gayet memnun edici bir rakamda olduğunu belirtiyor. Eleman ihtiyacı konusunda gazetelere de ilan veren Tavman, yıl içerisinde yaklaşık iki ay kadar iş olmaması sebebiyle çalışılmamasına rağmen, çalışanların maaş ve sigortalarının devam ettiğini ifade etti. Tavman, çalışma şartlarının oldukça rahat olduğunu ama buna rağmen iş ilanlarıyla alakalı kayda değer bir talebin bulunmadığını dile getirirken, istihdam konusundaki ilgisizliği daha çok büyük şehir merakına bağlıyor. İlçenin sosyal aktiviteler itibariyle canlı olmamasının, kendileri ve ilçedeki diğer müteşebbisler açısından ciddi dezavantaj olduğunu belirten Tavman'ın, verdiği ilanlara karşılık aldığı cevap daha çok, "Biz Alucra'yı
düşünmüyoruz." şeklinde olmuş. Özellikle gençlerdeki büyükşehir merakının, onları cüzi rakamlara rağmen şehrin zorluklarını taşımaya ittiğini, bu sebeple de kendi ilçelerinde ideal şartlarda bile çalışmayı düşünmediklerini söyleyen Tavman, "Gerekli üretimi yapabilmek için şu an tek eksiğimiz yeterli elemanın olmayışı. Bir an önce gerekli istihdamı sağlayıp üretim ve pazarlama sahamızı olması gereken ölçekte dizayn etmek zorundayız. Eleman sıkıntımız sebebiyle, uzun zamandır hedeflerimizi askıya aldık. Yıllardır, ticari faaliyetlerimizin olduğu değişik illerden teklifler almaktayız. Bu teklifler daha çok fabrika adresimizin teklif edilen illere taşınması ile alakalı, "üretimi komple buraya getirin, sizinle çalışalım şeklinde oluyordu. İlk zamanlarda tereddütsüz reddettiğimiz bu teklifi artık değerlendirmeye almak zorunda kalmak, bizi ilçemiz Alucra adına üzmektedir. Yetkililerin, özellikte Giresun ilinde çokça örneği yaşanmakta olan bu konuda, ilçeyi ve de benzer durumdaki diğer ilçeleri daha yaşanılır, daha tercih edilir kıvama getirmelerinin önemi burada ortaya çıkmaktadır." şeklinde konuştu.

2 yorum:

  1. Büyükşehir merkez dışındaki yerlerde örnek vermek gerekirse Kastamonu bölgesinde devlet teşviki ile kurulan Konfeksiyon,Süt tesisi,Maden işl.,Çuval fab. v.s.yerlere bir yıl bile dolmadan kapısına kilit vurulmuştur.Eleman var yok değil lakin asgari ücret fazla çalışma hakkkını alamama birde işveren güvensizliği işveren devlet teşvikini alıyor,kapıya kilit vuruyor,orada çalışan işsiz kalıyorlar.Kastamonu Devrekani ilçemize il dışından bir işveren çuval fabrikasını işletmeye açıp teşviki alıp kapatıp kaçtı diye konuşuluyor.Çuval fabrikası iş yapmıyormuydu.?Çalışanlar tekrar işsiz kalmıştır,güvensizlik oluşmuştur.Göç konusu ayrı bir meseledir.

    YanıtlaSil
  2. adsiz yorumcu arkadas,belirtmis oldugun cuval fabrikasi calisiyor.once tesvik nedemek onu ogren

    YanıtlaSil

Yorumlarınızı ve Düşüncelerinizi bizimle paylaşın.