Kamuda engelli özürlü personel alımları hızlanacak

engelli personel alımı
 Engelli olup ta iş arayan arkadaşlarımızı bir müjdemiz olacak. Artık kamu engelli eleman alımında merkezi sınav uygulanacak.

Kamu kurum ve kuruluşları bilindiği üzere engelli personel alımı yapmak için ayrı ayrı sınav düzenliyorlardı. Ancak Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı tarafından yeni getirilen düzenleme ile engelli eleman alımı için merkezi ve tek bir sınav yapılacak, bu sayede genelde boş kalan engelli kadroların tamamen doldurulması sağlanacak. Kısacası kamuda engelli-özürlü memur-personel alımı kolaylaştırılıyor.

Özürlülerin Devlet Memurluğuna Alınma Şartları İle Yapılacak Merkezi Sınav ve Kura Usulü Hakkında Yönetmelik Taslağı, Çalışma ve Sosyal ve Güvenlik Bakanlığı tarafından Başbakanlığa gönderildi.

Mevcut uygulamada, kamu kurum ve kuruluşlarının dolu memur kadro sayılarının yüzde 3′ü oranında özürlü memur istihdam etme zorunluluğu bulunuyor. Kamu kurum ve kuruluşları özürlü personel alımı amacıyla Nisan-Mayıs, Temmuz-Ağustos ve Ekim-Kasım
dönemleri olmak üzere 3 dönemde sınav açabiliyor. Bu dönemlere ilişkin sınav duyuruları ise ilgili kurumlarca Mart, Haziran ve Eylül aylarının son günü itibarıyla Devlet Personel Başkanlığında olacak şekilde gönderiliyor. Devlet Personel Başkanlığı ise bu duyuruları Resmi Gazete ve ülke çapında tirajı yüksek bir gazetede ilan ediyor. Özürlü personel alımı amacıyla açılan sınavlar ilgili kurum ve kuruluşlar tarafından yapılıyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınızı ve Düşüncelerinizi bizimle paylaşın.