İŞKUR 50 bin geçici eleman alacak

geçici eleman alımı
İşkur'a kayıtlı işsizler arasından Doğu ve Güneydoğu Anadolu bölgelerindeki 23 şehirde 6 aylık geçici 50 bin işçi alınacak. Kamuda çalıştırılacak işçilerin parası İşsizlik Fonu'nda biriken paradan ödenecek. Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Faruk Çelik, işçileri valiliklerin alacağını açıkladı.

Daha önce bu işçilerin çalıştırılması için aranan proje şartı kaldırıldı. Yıl sonuna kadar Doğu ve Güneydoğu Anadolu bölgelerindeki 23 ilde 50 bin işçi, kamu yararına işlerde çalıştırılmak üzere işe alınacak. İşçi alımını valilikler yapacak. Geçici olarak istihdam edilen bu işçiler ağaç dikme, okul boyama ve benzeri işlerde çalıştırılacak. İşçiler, İşkur'a kayıtlı işsizler arasından seçilecek. 6 ay boyunca çalıştırılacak. Ücretleri ise İşsizlik Fonu'ndan ödenecek. Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Faruk Çelik, daha önce bu işçilerin işe alınabilmesi için proje şartı olduğunu, bu nedenle istihdamın sağlanamadığını belirterek artık valiliklerin işe alımları yapacağını söyledi.

1 yorum:

Yorumlarınızı ve Düşüncelerinizi bizimle paylaşın.