OSİAD’ın zaman zaman mesleki eğitim projelerinde paydaşlık yaptığını anlatan Keskin, OSTİM’de en büyük sorunlardan birinin nitelikli eleman sıkıntısı olduğunu söyledi. OSTİM’de meslek okulunun da bulunduğunu, gelişmiş ülkelerde teknik okulların hep sanayi içinde olduğunu ifade eden Keskin, “Sanayinin ihtiyaçları doğrultusunda verilecek bir mesleki eğitimle hem işsizlik sorununu çözmek hem de sanayinin ihtiyacını karşılamak mümkün” dedi.Küçük atölyeler sırayla kapanıyor
Son aylarda sürekli olarak artan ithalata dikkat çeken Keskin, şunları söyledi:
“Sevgili gençler, sizler için en büyük tehlike ithalattır. Çünkü kendi malımızı kullanmıyoruz. Tarım yok oldu. Küçük atölyeler birer birer kapanıyor. Döviz baskısı ithalatı kamçılıyor ve ithalat lobisi ne yazık ki çok güçlü. Böyle giderse çalışacak iş yeri bulamayacaksınız. TÜİK’in son açıkladığı rakamlara göre, bu yılın şubat ayında ihracatımız, bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 22 artarken, ithalatımız
yüzde 48.7, hammadde ithalatımız ise yüzde 51.8 arttı. Bu rakamlar, alarm rakamlarıdır. Bizim öncelikli işimiz ithalatı önlemektir.”
Eğitimsiz genç nüfus felakettir
Geçtiğimiz yüzyılda üniversitelerin bilim tabanlı üniversite olduğunu belirten Gazi Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Rıza Ayhan, İkinci Dünya Savaşı’ndan sonra üçüncü kuşak üniversitelere geçiş yaşandığını söyledi.
Panelin yöneticisi Başkent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Müdürü Prof. Dr. Tamer Müftüoğlu ise, “Türkiye’nin en büyük avantajı, genç nüfusu. Eğer, genç nüfusunuz eğitimli değilse, meslek sahibi değilse işe yaramıyorsa o zaman büyük bir felakettir. Artık, kol gücüne dayalı sanayi toplumundan bilgi toplumuna geçiş evresindeyiz” diye konuştu.
Bu ilan isbasvurusu.org sitesinden yayınlanmıştır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
Yorumlarınızı ve Düşüncelerinizi bizimle paylaşın.