Maden işçilerine çalışmaya göre maaş

Türkiye Taş Kömürü Kurumu Genel Müdürü Burhan İnan'ın yeni istihdam edilcek madencilerin üretimine göre maaş öneren projesiyle, 1 işçinin günden çıkardığı kömür miktarı 650 kilogramdan 1200 kilograma ulaşırsa kurumun zarardan kurtulması planlanıyor.

Kişi, başına düşen verimliliğin artırılmasının yanı sıra gerçekleştirilecek yatırımlarla yılda 400 milyon lira civarındaki zararını azaltmaya çalışan TTK'da, işçilerin performansına bağlı hem kuruma, hem çalışanlara yarar sağlayacak projeler geliştiriliyor.

İşçilik giderleri, emeklilik ve mesleki tazminatlara ödenen ücretlerin zarara etki ettiği kurumda, yeni istihdam edilecek madencilere ürettikleri kömürün belli oranının ücret olarak verilip verimliliğin artırılması amaçlanıyor.

Genel Müdür İnan, yaptığı açıklamada, bir işçinin günde ürettiği 650 kilogram kömürün kendi maliyetini bile karşılamaması dolayısıyla yeni işçi istihdamlarında üretilen kömür oranına göre ücret belirlenmesini önerdiğini söyledi.

Kuruma 2006 ve 2009'ta alınan 4 bin 200 işçinin Genel Maden İşçileri Sendikası (GMİS) ile yapılan protokol sonucu eski işçilerin ücretinin yüzde 57'sini almak üzere ücretlendirildiğini
anlatan İnan, şunları kaydetti:

“2000'de işe başlayan pano ayak üretim işçisinin kurama aylık maliyeti 5 bin 81 lirayken, 2009'dakinin 3 bin 16 liradır. Hafta tatili, yıllık izinler ve diğer tatiller düşüldüğünde bir işçi ayda 23 gün çalışmaktadır. İstihdam edilen işçi başına kömür üretimi günde 650 kilogramdır. Bu sürede kuruma katkısı 2 bin 242 lira. Ben 650 kilogramlık günlük üretimi işçiyle kurum arasında paylaştırmayı teklif ettim. Yeni işe girecek işçilerimize ürettiğimiz kömürün yüzde 40'ını yevmiye vermeyi önerdim. Bundan önce çalışanlar eskisi gibi devam edecekler. Bu sistem devreye girdiğinde performans ücretlendiriliyor. İnsanlar çok üretirse çok kazanacaklar.”

Bu ilan isbasvurusu.org sitesinden yayınlanmıştır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınızı ve Düşüncelerinizi bizimle paylaşın.