2008 yılında sigara fabrikasını özelleştirme kapsamında satın alan Amerikan firması 12 gün önce 110 işçiyi işten çıkardı. Bunun üzerine işten çıkarılanlar fabrika önünde eylem yapmaya başladı. 10 gündür işten çıkarılmalarını protesto eden gruba, çeşitli sivil toplum örgütleri ve vatandaşlar da destek verdi. Protestoların başlaması ile üretimi durduran fabrika yönetimi, bugün yeniden üretime geçme kararı alınca tepkiler daha da arttı. Bugün, mesai arkadaşlarının servis araçlarıyla fabrikaya çalışmaya geldiğini öğrenen işten çıkarılan 110 kişi servis araçlarının önüne yatarak araçların fabrikaya girişini engelledi.BAT Sigara Fabrikası’nın giriş kapısı önünde toplanan işçiler, üzerlerine beyaz kıyafet giyerek ’Kefenimizle buradayız’ diye slogan attı. Bir süre servis araçlarının içinde
bekleyen işçiler, daha sonra yürüyerek alandan ayrıldı. Polisin geniş güvenlik önlemi aldığı fabrika önünde herhangi bir müdahele yaşanmadı. Eylemin fabrika önünde sürdüğü belirtildi.
Bu ilan isbasvurusu.org sitesinden yayınlanmıştır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
Yorumlarınızı ve Düşüncelerinizi bizimle paylaşın.